Telekomunikacja Polska (TP SA), która do 1
września ma opracować nową wersję "Karty Równoważności", ocenia, że koszty
podziału proponowanego przez UKE mogą być wyższe niż wcześniej szacowane 750 mln
zł i mogą przekroczyć 1 mld zł - poinformował prezes TP SA Maciej Witucki.
"Czytałem dziś opinię UKE na temat tego co powinno się jeszcze w Karcie
znaleźć i w opinii UKE mamy informację, że ma być oddzielne logo, oprócz
oddzielnego zarządu, co świadczy o tym, że nie mamy już do czynienia z dyskusją
na temat podziału funkcjonalnego (...) planami urzędu jest jak rozumiem
doprowadzenie do separacji strukturalnej, czyli do wydzielenia spółki, z
zarządem, z logo, co oznacza, że te koszty to już nie będzie 750 mln zł, tylko
więcej" - powiedział w radiu PiN Witucki.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Telekomunikacja Polska (TP SA), która do 1
września ma opracować nową wersję "Karty Równoważności", ocenia, że koszty
podziału proponowanego przez UKE mogą być wyższe niż wcześniej szacowane 750 mln
zł i mogą przekroczyć 1 mld zł - poinformował prezes TP SA Maciej Witucki.
"Czytałem dziś opinię UKE na temat tego co powinno się jeszcze w Karcie
znaleźć i w opinii UKE mamy informację, że ma być oddzielne logo, oprócz
oddzielnego zarządu, co świadczy o tym, że nie mamy już do czynienia z dyskusją
na temat podziału funkcjonalnego (...) planami urzędu jest jak rozumiem
doprowadzenie do separacji strukturalnej, czyli do wydzielenia spółki, z
zarządem, z logo, co oznacza, że te koszty to już nie będzie 750 mln zł, tylko
więcej" - powiedział w radiu PiN Witucki.
"Niewątpliwie będzie to suma, która przekroczy 1 mld zł. Jeśli 800 mln zł
było tylko na wydzielenie funkcjonalne, to jeśli dzisiaj opcją preferowaną przez
urząd jest dzielenie zupełne spółki, to będzie więcej" - dodał.
Witucki powiedział też, że 1 mld zł to jest suma, która nie zachwieje wypłatą
dywidendy TP SA, ale może zachwiać systemem inwestycji i ucierpieć też może
jakość usług.
Dodał, że 29 lipca ma też zostać ogłoszona decyzja w sprawie ewentualnej
dodatkowej wypłaty dywidendy.
W grudniu 2008 roku prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wszczęła
postępowania w sprawie podziału TP SA na część hurtową i detaliczną, zarzucając
telekomowi m.in. dyskryminację operatorów alternatywnych i przepływ informacji
pomiędzy spółkami Grupy TP. W tym czasie telekom przedstawił pakiet propozycji
tzw. "Kartę Równoważności", które mają przynieść efekty podobne do podziału.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiego Koncernu Mięsnego DUDA S.A.
zatwierdziło Sprawozdania finansowe oraz Sprawozdania Zarządu z działalności w
roku 2008.
Na koniec 2008 r. przychody Grupy Kapitałowej PKM DUDA S.A. wyniosły 1 463
mln zł, wobec 1 325 mln zł wypracowanych w poprzednim roku. Zysk z działalności
operacyjnej wyniósł w latach 2008 i 2007 odpowiednio 90,1 mln zł oraz 54,5 mln
zł.
Walne Zgromadzenie zadecydowało również o pokryciu straty netto za 2008 r., w
kwocie 48,7 mln zł, z kapitału zapasowego, wynoszącego 267,6 mln zł. Odnotowany
na koniec roku ujemny wynik netto był przede wszystkim efektem zapisów
księgowych związanych z transakcjami na instrumentach pochodnych.
Po I kwartale 2009 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej
PKM DUDA sięgnęły 386,2 mln zł, rosnąc o 21 proc. wobec analogicznego okresu
ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej przekroczył 6,4
mln zł, natomiast EBITDA wyniosła 15,8 mln zł.
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.