Tracą miliardy na jakości obsługi

Co czwarty klient nie jest zadowolony z jakości obsługi. Najlepszą oferują przedsiębiorcy w woj. opolskim, a najgorszą w woj. lubelskim.

Polskie firmy i ich konsumenci tracą rocznie 22,4 mld zł z powodu złej jakości obsługi — wynika z badania Polskiego Programu Jakości Obsługi, które jest realizowane na podstawie opinii zgłaszanych przez klientów 42 tys. firm z 200 branż na portalu jakoscobslugi.pl. Wskaźnik zadowolenia klientów w Polsce wynosi obecnie prawie 75 proc.

To oznacza, że co czwarty klient nie jest zadowolony z jakości obsługi. Najniżej pod względem jakości obsługi klienci ocenili województwo lubelskie. Największa poprawa pojawiła się w województwie śląskim, dotychczas najsłabiej ocenianym. Podobnie jak w poprzednich latach, najlepszą jakością obsługi poszczycić się może województwo opolskie. Wskaźnik zadowolenia klientów w tym województwie wyniósł niemal 89 proc.

Jeśli chodzi o branże, najlepiej pod względem jakości obsługi oceniane są te oferujące produkty i usługi związane z rozrywką, hobby, urodą i zdrowym trybem życia. 8 na 10 klientów wysoko ocenia jakość obsługi w kinach, restauracjach, kawiarniach, perfumeriach, drogeriach i innych miejscach, w których spędza się wolny czas. Zaufanie klientów zdobyły również przedsiębiorstwa działające w internecie oraz oferujące odzież i galanterię skórzaną.

Największe zastrzeżenia dotyczą firm reprezentujących bardziej przyziemne i codzienne sprawy. Relatywnie niżej oceniane są agencje nieruchomości, dostawcy internetu i telewizji oraz operatorzy komórkowi. Największy spadek w rankingu branżowym zanotowano w turystyce, edukacji oraz instytucjach finansowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Tracą miliardy na jakości obsługi