Trasa S7 z Warszawy do Grójca na wiosnę 2021 r.

PA P
aktualizacja: 17-08-2017, 13:12

Szacunkowa wartość inwestycji to ok. 1,5 mld zł - powiedział Tomasz Kwieciński z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Trasa S7 z Warszawy do Grójca ma być gotowa na wiosnę 2021 roku.

Inwestycja jest podzielona na trzy odcinki. Wykonawcą pierwszego, liczącego ponad 6,5 km od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będzie konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221 mln zł brutto.

Zobacz więcej

S7 w okolicy Bialobrzegi - Grojec fot. Wojciech Krynski / Forum

Drugi 15 km odcinek, od Lesznowoli do węzła Tarczyn Północ wraz z węzłem, - zbuduje firma IDS-BUD. Wartość tego kontraktu to 388,7 mln zł brutto. Umowa przewiduje też remont 17 km istniejącej drogi krajowej nr 7.

Wykonawcą trzeciego, prawie 8 km odcinka, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca jest firma Mota-Engil Central Europe S.A. Wartość kontraktu to 203,4 mln zł brutto.

Jak mówił zastępca dyrektora ds. inwestycji warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Kwieciński, szacunkowa wartość inwestycji ze wszystkimi pracami przygotowawczymi i z wykupem gruntów to dziś ok. 1,5 mld zł.

Jak wyjaśniał, termin realizacji całej inwestycji to 34 miesiące plus okresy zimowe. "Pierwsze 10 miesięcy to jest przygotowanie dokumentacji projektowej przez wykonawców, kolejne sześć miesięcy jest przewidziane na uzyskanie decyzji administracyjnych zezwalających na realizację inwestycji drogowych i 18 miesięcy, plus okresy zimowe, na realizację kontraktu" - tłumaczył Kwieciński. "Zakładamy, że wykonawcy sprężą się i przygotują tę inwestycję wcześniej" - dodał.

Według niego nowa droga ma poprawić ruch tranzytowy w relacji północ-południe, w relacji Warszawa-Kraków, z południową granicą Polski, a będzie jednocześnie odciążeniem ulicy Puławskiej.

"Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy" - mówił przy okazji podpisania umów minister infrastruktury i budownictwa Adamczyk. "Można powiedzieć, że politycy po części kończą swoje prace, doprowadzili do tego, że dzisiaj będzie podpisana umowa na projekt i wykonanie 29 km drogi w klasie drogi ekspresowej. Dzisiaj sprawę przejmują polscy inżynierowie, wszyscy ci, którzy organizują proces inwestycyjny bezpośrednio, czy to w fazie projektowania, czy to w fazie wykonawczej" - dodał Adamczyk.

Zaznaczył jednocześnie, że politycy nie kończą swojej roli. "Zobowiązani jesteśmy do tego, żeby w sposób właściwy kontrolować i dopilnować, aby zadanie, które zostało zamówione, co w szczegółach należy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, żeby to zadanie było wykonane. Mam nadzieję, że tak będzie" - mówił szef MIB.

Minister wyraził też nadzieję, że termin ukończenia trasy zostanie przyspieszony. "Jeżeli tak by się udało, to każdy miesiąc jest miesiącem, w którym będzie mniej wypadków drogowych, (...) i łatwiej mieszkańcom będzie dojechać do Warszawy" - stwierdził.

Wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz ocenił, że po zakończeniu budowy tego odcinka S7 podróż do i z Warszawy w kierunku południowego Mazowsza będzie komfortowa i bezpieczna. Jak dodał, po zakończeniu budowy będzie można powiedzieć, że "siódemka" na terenie południowego Mazowsza została ukończona, bo jest już odcinek od Radomia do granicy województwa, a w 2018 r. zostanie oddana do użytku zachodnia obwodnica Radomia.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PA P

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Trasa S7 z Warszawy do Grójca na wiosnę 2021 r.