Travelplanet.pl poszukuje inwestora

Dominika Malik
02-10-2001, 00:00

Travelplanet.pl poszukuje inwestora

Firma Travelplanet.pl z Wrocławia, kontrolowana przez MCI Maganement, zarobiła na internetowej sprzedaży usług turystycznych 0,5 mln zł w ciągu pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania serwisu. Spółka prowadzi rozmowy w sprawie pozyskania inwestora strategicznego.

Działająca na rynku internetowym firma Travelplanet.pl z Wrocławia opublikowała wyniki za okres pierwszych trzech miesięcy działania serwisu turystycznego. Spółka, która uruchomiła go w połowie maja 2001 r., uzyskała ze sprzedaży usług turystycznych 0,5 mln zł.

Przychody wzrosną

Około 30 proc. tej kwoty pochodzi ze sprzedaży biletów lotniczych, natomiast około 70 proc. firma zdobyła ze sprzedaży wycieczek. Średnia wartość sprzedanej oferty wyniosła 1750 zł.

Do końca 2001 r. spółka chce uzyskać ze sprzedaży usług turystycznych 1,6 mln zł. Jej zarząd jest przekonany, że te plany uda się zrealizować.

— Utwierdza nas w tym wynik, jaki osiągnęliśmy ze sprzedaży w ciągu pierwszego tygodnia września 2001 r. Jest on równy przychodom, uzyskanym za cały lipiec. Liczymy także, że przychody będą wzrastać w związku z rozpoczęciem sprzedaży wyjazdów zimowych oraz planowanym wprowadzeniem na platformę kolejnych touroperatorów — wyjaśnia Tomasz Moroz, wiceprezes Travelplanet.pl we Wrocławiu.

Obecnie serwis zawiera ofertę koncernów Scan Holiday, Ving, TUI, Neckermann oraz Eurocamp. Do końca października 2001 r. mają natomiast zapaść decyzje w sprawie pozyskania kolejnych dużych biur podróży. Czeka na to około pięciu touroperatorów, wśród których znajduje się jedna firma międzynarodowa i czołowe biura krajowe.

Obecnie firma prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie pozyskania inwestora strategicznego. Najlepiej postrzegany będzie inwestor z branży medialnej i teleinformatycznej. Jego wejście do spółki planowane jest jeszcze w 2001 r.

MCI sprzeda akcje

Zakupem akcji zainteresowanych jest na razie kilku oferentów. Wiadomo, że MCI Management, fundusz venture capital, posiadający 91 proc. akcji Travelplanet.pl, bierze pod uwagę sprzedaż większości akcji. W ciągu najbliższych 2-3 lat chce jednak pozostać właścicielem pakietu mniejszościowego.

Zarząd spółki liczy, że inwestor wniesie kapitał, który zostanie przeznaczony na inwestycje.

— Zależy nam przede wszystkim na wzmocnieniu potencjału firmy, jej wielokierunkowym rozwoju oraz rozszerzeniu sieci dystrybucji. Chcemy tworzyć również nowe rozwiązania w zakresie rezerwacji imprez turystycznych, która nie musi odbywać się wyłącznie przez Internet — tłumaczy Tomasz Moroz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Malik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Travelplanet.pl poszukuje inwestora