Triki na zwiększenie sprzedaży w sklepach

Detaliści prześcigają się w pomysłach na uśpienie czujności klientów.

W tym roku Kowalski wyda na świąteczne zakupy 1121 zł, z czego prawie połowę (512 zł) na artykuły spożywcze — wynika z badania Deloitte. Ile dany detalista uszczknie z tej kwoty? To zależy od atrakcyjności jego oferty, jakości obsługi i renomy sklepu. Ale nie tylko. Sukces sprzedażowy jest też wynikiem stosowania zasad wywierania wpływu i nowych technologii. Sprawdzonym sposobem oddziaływania na klientów są zniżki i okazje typu „dwa produkty w cenie jednego”. Warto też wspomnieć o marketingusensorycznym, czyli oddziaływaniu na nabywców za pomocą muzyki, kolorów, świateł i zapachów. Na tym kupiecka pomysłowość się nie kończy. Efektywną metodą jest umieszczenie produktów reklamowanych w gazetkach przy wejściu do placówki.

— Chodzi o to, by kupujących jak najszybciej zainteresować dostępnym asortymentem, w tym ofertami specjalnymi, i rozciągnąć strefę zakupów na cały sklep — tłumaczy Adam Beniowski z firmy Pro Business Solutions zajmującej się rozwiązaniami dla handlu.

Inny zabieg to ustawienie określonych towarów na wysokości wzroku konsumenta. Z pomocą przychodzą m.in. okulary z czujnikami, za pomocą których obserwuje się, gdzie najczęściej patrzą klienci i na co zwracają uwagę. Takie analizy określa się mianem eye trackingu. Badacze obserwują również, jakimi ścieżkami podążają konsumenci. Instalują kamery, wyposażają wózki sklepowe w nadajniki i tak powstają mapy popularnych ścieżek.

— Robiąc zakupy w zgiełku, tłoku i pośpiechu, klienci sięgają po produkty łatwo dostępne, czyli te, które pierwsze rzucają się im w oczy, bo są wyłożone na specjalnych ekspozycjach w głównych alejkach marketu — wyjaśnia Adam Jankowski. Znajomość trików to broń obosieczna — jeśli konsumenci również posiedli tę wiedzę, łatwiej zapanują nad bezmyślnym sięganiem po portfel.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Triki na zwiększenie sprzedaży w sklepach