Trwa dobra passa Hennes & Mauritz

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 2005-09-29 00:00

Największa europejska sieć sprzedaży odzieży — Hennes & Mauritz — zaskoczyła rynek aż 36-proc. wzrostem zysku w trzecim kwartale. To najlepszy rezultat w ostatnich dwóch latach. Wynik netto 2,16 mld SEK (277 mln USD) okazał się zdecydowanie lepszy od prognozowanego przez analityków. Spodziewali się oni, że będzie to 2,05 mld SEK. Przychody wzrosły o 18 proc., do 15,16 mld SEK.

Inwestorzy bardzo dobrze przyjęli raport szwedzkiej spółki. Jej kurs na sztokholmskiej giełdzie rósł nawet prawie o 2 proc. Posiadacze akcji spółki w tym roku zyskali już ponad 16 proc.

Skandynawski dystrybutor skorzysta na liberalizacji handlu chińskimi tekstyliami. Import z Chin stanowi ponad 30 proc. sprzedawanej odzieży. Odpierając ataki konkurencji, głównie ze strony Inditeksa, H&M mocno inwestuje w sieć sprzedaży. Tylko w tym roku do sierpnia otworzył 68 placówek i planuje otworzyć kolejnych 70 sklepów. Spółka inwestuje również na rynku amerykańskim (20-proc. wzrost sprzedaży) i niemieckim (+15 proc.). Firma kończy też przygotowa- nia do uruchomienia biznesu internetowego w Holandii.