Trzeba wiedzieć, skąd brać pieniądze

Małgorzata Grzegorczyk
19-04-2004, 00:00

Branża powinna starać się o pomoc z UE nie tylko w ramach działania na rzecz rozwoju turystyki i kultury. Ma znacznie szersze pole manewru.

22 kwietnia ministerstwo gospodarki rozpocznie kampanię informacyjną dla branży turystycznej dotyczącą wykorzystania środków unijnych. Gotowe są Narodowy Plan Rozwoju (NPR) na lata 2004- -06, który będzie podstawą wykorzystania funduszy z UE, oraz programy operacyjne.

Kilka źródeł

— Przedstawiciele branży turystycznej mają pretensje, że o środki unijne mogą starać się wyłącznie w ramach działania na rzecz rozwoju turystyki i kultury, na które przeznaczone jest 167 mln EUR. To nieprawda: również dla tej branży dostępne są programy: rozwój zasobów ludzkich, rozwój regionalny, aktywizacji terenów wiejskich czy działanie rozwój konkurencyjności małych i średnich firm — tłumaczy Marek Szczepański, wiceminister gospodarki odpowiedzialny za turystykę.

Za jedno z zadań wiceminister stawia sobie dostarczenie branży wiedzy, która pozwoli na maksymalne wykorzystanie możliwości.

Mogłoby być lepiej

Branża turystyczna uważa, że zaoferowane im przez resort rozwiązania nie są idealne. W początkowej fazie negocjacji z UE pojawił się pomysł stworzenia osobnego działania na rzecz rozwoju turystyki, na które z UE wpłynęłoby 96,7 mln EUR. Tymczasem w Irlandii istnieje nawet sektorowy program rozwoju turystyki.

— Korzystamy z irlandzkich doświadczeń. Trwa pilotażowy projekt w województwie warmińsko-mazurskim. W ramach przeciwdziałania bezrobociu ludzie są szkoleni z gastronomii i hotelarstwa — mówi Anna Samorowska, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki.

Jest szansa, że taki osobny program rozwoju turystyki powstanie w NPR na lata 2007-13.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Trzeba wiedzieć, skąd brać pieniądze