Trzech śmiałków rusza z ofertą

Sebastian Gawłowski
opublikowano: 15-11-2007, 00:00

Dziś startują City Interactive, ZM Herman i Drop

Dziś rusza oferta City Interactive (CI), który chce uzyskać od inwestorów maksymalnie 30 mln zł. Cenę emisyjną ustalił na 9 zł, czyli na poziomie dolnych widełek. City Interactive jest mocnym graczem na rynku i będzie pierwszym na GPW reprezentantem tej coraz modniejszej branży. Jednak w trudnej sytuacji na giełdzie musiał się liczyć z koniecznością zaoferowania dyskonta cenowego przyszłym nabywcom akcji.

Rynek gier komputerowych na świecie przebojem wdarł się do czołówki przemysłu rozrywkowego i zyskami przegonił hollywoodzką fabrykę snów. Tymczasem moda na polski rynek gier komputerowych dopiero pączkuje, w ostatnim czasie głównie dzięki „Wiedźminowi”. Choć jego producentem jest CD Projekt (CDP), konkurent CI, to na pewno wrzawa związana z wydaniem gry obwołanej „światowym hitem z Polski” zwiększa zainteresowanie publiczną ofertą CI. Giełdowy kandydat ma jednak inną strategię rozwoju niż CDP.

Specjalizacją spółki jest segment value, czyli gier z niedługą, ale intensywną akcją i dość niską ceną zakupu („Wiedźmin” to segment premium). Strategia CI to odpowiedź na upodobania graczy, którzy szukają przede wszystkim szybkiej rozrywki. CI ma bardzo szerokie portfolio gier, które sprzedaje na globalnym rynku. Większość przychodów uzyskuje ze sprzedaży zagranicznej. Oprócz produkcji własnych gier firma wydaje i dystrybuuje również tytuły zagraniczne. Produkty spółki, oprócz niskiej ceny, charakteryzują się łatwą dostępnością. Firma ma umowy z głównymi sieciami handlowymi w kraju i ten model przeszczepia za granicę. Taka strategia uniezależnia CI od jednego tytułu, którego przyszły sukces to dla producenta być albo nie być. CI ponosi spore koszty promocji produktów. Mimo to marże firmy są na znaczącym poziomie. Ponadto kusi ona przyszłych nabywców jej akcji zapowiedzią dwukrotnego wzrostu obrotów w całym bieżącym roku.

Giełdowe plany CI to dalszy rozwój działu gier i sieci dystrybucji na świecie. Ofertę spółki mają uzupełnić przejmowane firmy. Pierwszą akwizycją jest przejęcie Onigames, dystrybutora gier. Jest to transakcja z podmiotem powiązanym. Dotychczas firma nie była obecna w segmencie gier konsolowych. Wejście na ten rynek jest koniecznością dla giełdowego kandydata, bo to najdynamiczniej rozwijający się segment gier komputerowych.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane