Trzy składniki przepisu na podbój świata

Cloud Technologies zaplanowała ekspansję na globalnym rynku reklamy internetowej. Wykorzysta nowy silnik i UnBlocka — broń przeciwko AdBlockowi.

Wzrost kursu akcji o 1600 proc. w zaledwie dwa lata, giełdowa kapitalizacja przekraczająca 400 mln zł, biznesowa marża na poziomie 50 proc. i pozycja lidera polskiego rynku big data w segmencie reklamy internetowej — to wszystko osiągnęła warszawska firma Cloud Technologies (CT). To tylko zaostrzyło apetyt Piotra Prajsnara, jej szefa i założyciela. Po kilkunastu miesiącach przygotowań polska spółka jest gotowa do podboju świata.

Łyżka profili...

— Chcemy być firmą globalną. Mamy technologię, którą możemy sprzedawać wszędzie — deklaruje Piotr Prajsnar. Jego spółka ma aż trzy pomysły na ekspansję. Prosta sprzedaż usług za granicą w tej branży... nie jest taka prosta.

— Działamy na rynku automatycznego zakupu mediów w marketingu internetowym. Dostarczamy klientom informacji o zachowaniach internautów, dzięki czemu mogą oni lepiej dopasować reklamę kierowaną do potrzeb użytkowników sieci. Nie możemy oferować naszych usług na innych rynkach bez pozyskiwania z nich danych i możliwości ich opracowania — wyjaśnia szef Cloud Technologies.

Dlatego ostatni rok firma poświęciła na opracowanie nowej wersji informatycznego silnika, który umożliwia jej obsługę olbrzymiej ilości danych dotyczących zachowania internautów.

— Dzięki temu możemy znacząco zwiększyć skalę biznesu. Poprzednie narzędzie pozwalało na analizę zachowań dla 100 mln profili — wystarczająco dużo na polski rynek. Dzięki nowemu narzędziu moce przerobowe liczymy w miliardach — podkreśla Piotr Prajsnar.

Zapowiada, że do końca roku Cloud Technologies będzie mogło analizować zachowania 3 mld internautów. To wystarczy, by zaoferować usługi w całej Europie, która ma być pierwszym przystankiem w globalnej ekspansji spółki.

...garść dolarów...

Pomysł na USA, największy na świecie rynek reklamy internetowej, jest inny. Filarem będzie zaprezentowana w maju usługaUnBlock, która uniemożliwia blokowanie reklam w internecie. To broń dla wydawców mediów internetowych zmagających się z rosnącą popularnością programów typu AdBlock. Piotr Prajsnar wiąże z tym rozwiązaniem wielkie nadzieje. Blokowanie reklam kosztuje amerykański rynek internetowy 30 mld USD rocznie.

— Ta kwota będzie rosła i w pewnym momencie treści w internecie przestaną być darmowe. Nasza usługa umożliwi ucywilizowanie reklamy internetowej, która przestanie być nachalna i przypadkowa, a stanie się dopasowana do potrzeb internauty — tłumaczy prezes CT.

Spółka złożyła wniosek o patent, który ma chronić jej UnBlocka w Europie i USA. Rusza także z komercjalizacją usługi. Piotr Prajsnar twierdzi, że ma już pierwszych klientów. Firmy, których nazw nie ujawnia, wkrótce uniemożliwią blokowanie reklam w swoich serwisach.

...i szczypta fintechu

Trzeci składnik przepisu na światowy sukces to współpraca z branżami finansową i telekomunikacyjną, w szczególności zaś z szybko rozwijającym się segmentem fintech, który korzysta z analiz big data w sprzedaży usług finansowych. Warszawska firma nawiązała współpracę z EY. Doradca ma pomóc w łączeniu anonimowych informacji o zachowaniu w sieci ze spersonalizowanymi danymi o klientach, którymi dysponują banki i telekomy. Jak zagraniczne plany wpłyną na wyniki? Piotr Prajsnar na razie nie chce tego szacować. Jego zdaniem, najważniejszy jest wzrost. Jeśli biznes osiągnie odpowiednią skalę, będą z niego pieniądze.

Cloud Technologies jest rentowna już od ponad dwóch lat. W ubiegłym roku miała 32 mln zł przychodów i blisko 15 mln zł zysku netto. Tak wysoka marża jest charakterystyczna dla spółek technologicznych nowej generacji, które przy niskim zatrudnieniu (w Cloud Technologies pracuje 30 osób) i niewielkich kosztach własnych generują wysokie przychody ze sprzedaży za pośrednictwem internetu i z wykorzystaniem technologii chmury. Innym przykładem takiej firmy na warszawskim parkiecie jest LiveChat, którego kapitalizacja przekracza 1,1 mld zł, co czyni ją czwartą pod względem wielkości firmą z branży IT na polskiej giełdzie (po Asseco, CD Projekcie i Comarchu).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Trzy składniki przepisu na podbój świata