Turyści zawiedli Itakę i Modlin

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2014-04-11 00:00

Miało być osiem kierunków z nowego lotniska, a biuro sprzedaje tylko jeden. Do trzech razy sztuka?

Itaka już dwa razy przymierzała się do Modlina. Na razie bez większego sukcesu. Od listopada ubiegłego roku, gdy ruszyła sprzedaż Lata 2014, miała oferować klientom wybór — Chopin lub Modlin — na ośmiu kierunkach (po dwa do Hiszpanii, Portugalii i Turcji, po jednym do Grecji i Bułgarii). Dziś można zarezerwować wylot z Modlina tylko do Złotych Piasków. Wczasy są o 80 zł tańsze (wyliczenie dla osoby dorosłej) niż w przypadku wylotu ze Szczecina i Gdańska oraz o 60 zł w przypadku pozostałych portów, w tym Lotniska Chopina.

— Statystyczna rezerwacja to trzy osoby, a więc daje to 180 zł oszczędności w porównaniu z konkurencją. Ponieważ klientom charterowym oferowaliśmy parking za 1 zł bez względu na długość pobytu, oszczędności sięgają 250 zł — mówi Magdalena Bojarska z portu lotniczego Modlin.

Do zobaczenia za rok

Nie skusiło to klientów.

— Oferta w ogóle się nie sprzedawała, więc podjęliśmy decyzję, żeby nie latać z Modlina. Zaskoczył nas brak zainteresowania, bo myśleliśmy, że port będzie pasował klientom z północnej Polski. Zostawiliśmy jeden kierunek, ale też nie wiem, czy ostatecznie samolot poleci stamtąd czy z Okęcia — mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki.

W listopadzie ubiegłego roku Itaka zapowiedziała powrót do Modlina. Wśród ośmiu kierunków jeden — do Lizbony — miał być oferowany tylko z Modlina. Dzięki współpracy z touroperatorem lotnisku miało przybyć 40 tys. pasażerów. — Bardzo nam zależy na Itace, bo to największy touroperator w Polsce. Liczymy na dalszą współpracę. Musimy wspólnie z Itaką poprawić informację o ofercie, by pasażerowie wiedzieli o tańszych wakacjach z Lotniska Warszawa-Modlin — mówi Marcin Danił, wiceprezes lotniska.

— Na pewno będziemy próbowali w przyszłym roku. Wierzę w Modlin i myślę, że to tylko kwestia czasu. Na pewno nie jest to ostatnie słowo Itaki w tym porcie — uważa Piotr Henicz.

Kolej na kolej

Na pewno portowi pomoże lepsze połączenie kolejowe z Warszawą. Dziś ze stacji Modlin trzeba dojechać 5,5 km skomunikowanym autobusem. Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, zapowiedział, że ten projekt jest dla niego priorytetem, i już przedstawił w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju plan sfinansowania go z unijnych dotacji na lata 2014-20. Na razie na lotnisku świetnie rozwija się Ryanair. Od sezonu zimowego doda cztery połączenia i będzie mieć ich 265 tygodniowo. Irlandzki tani przewoźnik liczy na 1,9 mln pasażerów w Modlinie.