TVP podwoi zyski w 2002 r.

Radosław Omachel
opublikowano: 2002-12-13 00:00

Na koniec 2002 r. Telewizja Polska zamierza osiągnąć przychody rzędu 1,6 mld zł. 58 proc. tej kwoty będą stanowić wpływy z reklam i sponsoringu. Abonament to kolejne 32 proc., a pozostałe 10 proc. — inne przychody. Dla porównania: najgroźniejszy konkurent TVP — Polsat — osiągnie przychody rzędu 150 mln USD (600 mln zł).

— Nasz zysk netto w tym roku powinien wynieść około 40 mln zł, czyli dwa razy więcej niż w 2001 r. — informuje Wojciech Kabarowski, dyrektor generalny ds. ekonomicznych TVP.

W telewizji publicznej trwa proces ograniczania kosztów. Tylko w 2002 r. z pracy odeszło 900 osób. Szefowie TVP planują też uruchomienie nowych kanałów tematycznych, ale jest to uzależnione od ostatecznego kształtu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji.