TW : są dwie oferty na tabor dla stolicy

Krzysztof Kluska
12-12-2001, 00:00

Tramwaje Warszawskie otrzymały dwie oferty zakupu nowego taboru. Niestety możliwe jest, że trzecia edycja przetargu na zakup nowych tramwajów zostanie również unieważniona, tym razem z uwagi na wysokie ceny zaproponowane przez oferentów.

Tramwaje Warszawskie Zakład Budżetowy Miasta Stołecznego Warszawy otrzymały dwie oferty zakupu nowego taboru tramwajowego. Swoje propozycje przedstawiły firmy Bombardier Transportation i Alstom Konstal. Według informacji przedstawiciela branży transportowej, cena oferty Alstomu osiągnęła poziom 381 mln zł. Z kolei Bombardier zaproponował dostawę nowych niskopodłogowych tramwajów za 127 mln EUR (około 461 mln zł).

Zdaniem przedstawicieli branży transportowej, propozycje obu firm znacznie przewyższają cenowo podobne oferty składane w innych krajach europejskich.

— W Polsce nawet transakcje finansowane z kas samorządowych mają obecnie znacznie mniejszą wiarygodność niż kilka lat temu. Wszystkie zamówienia muszą być wysoko ubezpieczone, co podnosi ceny jednostkowe oferowanego taboru — informuje pragnący zachować anonimowość przedstawiciel branży transportowej.

Nieoficjalnie mówi się również o tym, że TW zaproponowały firmom ubiegającym się o kontrakt zbyt małe zaliczki na poczet tak drogiego zmówienia.

Jeśli potwierdzą się spekulacje przedstawicieli branży, należy się spodziewać kolejnego unieważnienia przetargu na zakup nowego taboru dla Warszawy. Na oficjalne potwierdzenie tych wiadomości trzeba jeszcze poczekać, ponieważ komisja przetargowa musi przeprowadzić całą procedurę weryfikacji ofert i ich wyboru.

— Prawdopodobnie władze ZTM nie zaakceptują warunków cenowych zaproponowanych przez obie firmy — dodaje pragnący zachować anonimowość przedstawiciel branży.

Jeśli tak się stanie, to zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Jacka Zdrojewskiego, wiceprezydenta Warszawy możliwy będzie wariant innego wyboru dostawcy niż przetarg na zasadach ustawy o zamówieniach publicznych. Przedstawiciele producentów wagonów twierdzą jednak, że największym problemem tego zamówienia są pieniądze, które trzeba wyłożyć z kasy Warszawy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / TW : są dwie oferty na tabor dla stolicy