Niektóre miasta walczą z Uberem, inne – wprost przeciwnie. Uber, twórca popularnej już na całym świecie aplikacji mobilnej do zamawiania przejazdów, otworzył w Lublinie zewnętrzne centrum wsparcia biznesowego. Inwestycja ma pełne poparcie samorządu.



– Cieszy nas obecność w Lublinie kolejnej globalnej firmy z sektora usług oraz zainteresowanie inwestowaniem w Lublinie innowacyjnych firm technologicznych – komentuje dr Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin.
– Nasze centrum wsparcia biznesowego w Lublinie poprowadzi zewnętrzna spółka, ale zespół, który tam zatrudnia, powstał wyłącznie na potrzeby Ubera – wyjaśnia biuro prasowe Ubera Polska.
Nie zdradza jednak nazwy partnera zewnętrznego, bo – jak informuje – w umowie, podpisanej przez globalne władze spółki, zastrzegł on sobie anonimowość.
Wiadomo, że zewnętrzna spółka działająca na rzecz Ubera w Lublinie zatrudnia już 40 konsultantów, głównie absolwentów lubelskich uczelni. Zespół będzie wspierać zadania związane z rozwiązywaniem problemów pasażerów, ułatwianiem pracy kierowcom, kwestiami technicznymi i logistycznymi.
– Agenci będą zajmować się obsługą procesów biznesowych na polskim rynku: diagnozować i rozwiązywać problemy użytkowników oraz kierowców korzystających z aplikacji, a także wpływać na optymalizację operacji w Polsce. 40 osób to jest stan na chwilę obecną, ale planowana jest dalsza rekrutacja. Docelowej liczby pracowników nie zdradzamy, bo w każdej chwili może się ona zmienić. W naszym krakowskim centrum usług biznesowych Center of Excellence na początku zakładaliśmy, że docelowo będzie pracować 150 osób, a dziś zatrudnionych jest 300 osób – mówi przedstawiciel Ubera.
Nowe centrum wsparcia biznesowego w Lublinie jest kolejną, po otwartym we wrześniu 2016 roku w Krakowie Centrum Usług Biznesowych, inwestycją Ubera na polskim rynku. Jak informuje Uber, lokalizacja tej inwestycji ma strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy w obszarze Europy Środkowej i Wschodniej.
– Polska jest dla nas trzecim największym rynkiem w Europie, tuż po Wielkiej Brytanii i Francji. Ponad milion użytkowników aplikacji w Polsce oraz kilka tysięcy kierowców świadczy zarówno o otwartości Polaków na technologiczne innowacje, jak również o korzyściach, jakie Uber niesie polskim miastom – stwierdził Robbie Khazzam, dyrektor generalny Ubera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Przedsięwzięcie otrzymało wsparcie Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
– Lublin to doskonała lokalizacja dla centrum Ubera. Firma odnajdzie tu świetnie wykształconych ludzi, a absolwenci znakomitych lokalnych uczelni – bardzo dobre miejsca pracy. Nie tylko Uber dostrzegł potencjał regionu. W całej południowo-wschodniej Polsce amerykańskie przedsiębiorstwa inwestują w centra usług biznesowych, zakłady produkcji helikopterów, silników lotniczych i śmigieł, elementów samochodowych, opakowań i dystrybucji. Spodziewam się, że ten trend będzie kontynuowany – mówi Tony Housh, prezes rady dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.