Uber zdobył certyfikat na kasy

opublikowano: 30-12-2020, 13:39

Uber zakończył proces testowania wirtualnych kas. Rozwiązanie uzyskało aprobatę Głównego Urzędu Miar.

Od kilku tygodni Uber pomaga partnerom przygotować się do wprowadzenia wirtualnych kas fiskalnych. W grudniu 2020 r. wspólnie z firmą Elzab zrealizowano testy prototypów. Wybrani partnerzy otrzymali wtedy pierwsze urządzenia służące do sprawdzenia funkcjonowania tej usługi. W trakcie pilotażu kursy wykonywane przez przewoźników z wykorzystaniem aplikacji Uber były przekazywane do systemu, który umożliwiał wystawienie testowego paragonu w postaci elektronicznej. Ten był dostarczany m.in. do Ministerstwa Finansów. Po pomyślnym zakończeniu okresu testowego rozwiązanie Ubera oraz Elzabu uzyskało właśnie certyfikację Głównego Urzędu Miar.

– Wdrożenie certyfikowanej kasy to ostatni krok na drodze do spełnienia wymogów reformy sektora przewozu osób - mówi Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Poland .

Przepisy znowelizowanej Ustawy o transporcie drogowym (tzw. lex Uber) zmieniły zasady zarówno dla pośredników w transporcie, jak też przewoźników. Pierwsi muszą odprowadzać podatek CIT i VAT od usług pośrednictwa, a kierowcy jeżdżący na popularnych aplikacjach będą rozliczać opłaty za przejazd za pomocą aplikacji mobilnej połączonej z kasą wirtualną.

Kilkakrotnie przedłużany okres przejściowy wejścia w życie lex Uber kończy się 1 stycznia 2021 r.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane