Ubezpieczyciele czekają na wyrównanie szans

Dorota Czerwińska
opublikowano: 26-10-2010, 14:27

Firmy abonamentowe tak naprawdę sprzedają usługi ubezpieczeniowe bez stosownej licencji, a abonamenty nie podlegają kontroli.

"Puls Biznesu": Czy ubezpieczenia zdrowotne to ciągle w firmach nowość?

Dr Adam H. Pustelnik, Rozmowa z dr Adamem H. Pustelnikiem, prezesem TU Signal Iduna: Wszystko zależy od tego, w jaki sposób definiujemy pojęcie ubezpieczeń zdrowotnych. Przeciętny klient, nawet korporacyjny, nadal z trudem rozróżnia pojęcia: abonament medyczny, prywatne ubezpieczenia zdrowotne, publiczny system ochrony zdrowia. Ale w korporacjach w dużych miastach pakiety zdrowotne stały się integralną częścią socjalnych pakietów pracowniczych. Gorzej jest w mniejszych ośrodkach i w małych rodzinnych firmach — tam prywatne ubezpieczenia zdrowotne to rzeczywiście ciągle nowość.

Dlaczego pracodawcy wciąż wolą kupować dla pracowników abonamenty medyczne niż ubezpieczenia?

Przyczyna jest bardzo prosta: ze względu na lukę w regulacjach prawnych abonamenty medyczne były przedstawiane jako rozwiązanie podatkowo korzystniejsze dla firm. Ostatnie orzeczenia Najwyższego Sądu Administracyjnego to pierwszy krok do wyrównania szans ubezpieczycieli i placówek medycznych, także dużych sieci, oferujących usługi medyczne za zryczałtowaną opłatą. Firmy abonamentowe tak naprawdę sprzedają usługi ubezpieczeniowe bez stosownej licencji, co znajduje wyraz chociażby w niektórych kampaniach reklamowych.

Dlaczego pracodawcy mieliby wybierać ubezpieczenia zamiast abonamentów?

Firmy ubezpieczeniowe podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, co oznacza konieczność posiadania odpowiednio wysokich kapitałów własnych wyrażonych w dziesiątkach milionów złotych i dających możliwość zmierzenia się z przypadkami nadzwyczajnej kumulacji szkód. Z punktu widzenia klienta taki nadzór daje gwarancję dostarczenia usług określonej jakości w określonym czasie. Jeśli nie zostaną wypełnione postanowienia wynikające z polisy ubezpieczenia, to klient może zgłosić reklamację, a jej nieuwzględnienie oznacza dla zakładu ubezpieczeń poważne konsekwencje finansowe ze strony nadzoru, a skrajnym przypadku nawet utratę licencji. Natomiast abonamenty medyczne nie podlegają żadnej kontroli. Poza tym ubezpieczyciele współpracują z wieloma sieciami medycznymi, czasami mają też własne placówki, co ułatwia dostęp do lekarzy nawet w okresach wzmożonej zachorowalności. Dodatkowo domeną ubezpieczycieli pozostają usługi szpitalne.

Co może obejmować propozycja ubezpieczyciela?

Dla każdego klienta korporacyjnego przygotowujemy program dostosowany do jego potrzeb i możliwości finansowych. Składa się on zawsze z kilku części: leczenia ambulatoryjnego, w tym dostępu do specjalistów, wizyt domowych, koordynacji medycznego call center, leczenia szpitalnego. Ceny zależą od zakresu usług i wahają się od kilkunastu do kilkuset złotych miesięcznie za pracownika.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane