Uczyć się całe życie

KOMENTARZ EDUKACJA
opublikowano: 10-03-2015, 00:00

Stworzenie zintegrowanego systemu kwalifikacji (ZSK) jako części europejskiej przestrzeni uczenia się przez całe życie stanowi strategiczne zadanie dla Polski.

 Z punktu widzenia pracodawców wadami sytuacji obecnej są m.in.: brak wiarygodnych informacji o nadawanych kwalifikacjach i ich jakości oraz niska wiarygodność świadectw i certyfikatów; brak narzędzi wspierających w określaniu deficytów kompetencji i kwalifikacji pracowników; niedostateczne powiązanie oferty edukacyjnej z potrzebami rynku pracy; brak systemu akredytacji dla podmiotów prowadzących kształcenie ustawiczne.

W rządowym projekcie ustawy cele wdrożenia ZSK wskazane zostały właściwie. Należą do nich: ułatwienie osobom uczącym się oraz pracodawcom wyboru usługi edukacyjnej; otworzenie nowych możliwości nabywania kwalifikacji; usprawnienie procesów rekrutacji pracowników i ułatwienie zarządzania zasobami ludzkimi w firmach; zwiększenie efektywności wydawania pieniędzy na kształcenie. Warunkiem spełnienia celów ustawy będzie jednak wdrożenie ZSK w odpowiedniej skali. © Ⓟ

ANNA KAPŁON, ekspertka Konfederacji Lewiatan

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ EDUKACJA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu