Unilever obniży emisje do zera do 2039 r.

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2020-06-15 18:12
zaktualizowano: 2020-06-15 18:10

Koncern Unilever wprowadza nowy plan klimatyczny nakładając etykiety węglowe na 70 tys. produktów. To najbardziej ambitny plan ze wszystkich producentów dóbr konsumpcyjnych zajmujących się emisją dwutlenku węgla. Holendersko-brytyjski gigant rynkowy ma na celu wyeliminowanie wszystkich emisji pochodzących z własnej działalności i emisji od dostawców do 2039 r.

Według przyjętych założeń na każdym z 70 tys. produktów firmy na etykietach będzie zamieszczana informacja ile gazu cieplarnianego zostało wyemitowane w procesie produkcji i wysyłki do konsumentów. Firma zobowiązuje się również do zainwestowania 1 mld EUR w inicjatywy na rzecz klimatu w ciągu następnej dekady.

Unilever
fot. Bloomberg

Marc Engel, globalny szef łańcucha dostaw Unilever poinformował, że firma emituje około 100 mln ton metrycznych CO2 rocznie. Około 3 mln ton tych emisji przypada na tzw. Scope 1 i Scope 2, co oznacza, że emisje powstają w wyniku spalania paliw kopalnych przez Unilever w celu ogrzania biur i zasilania fabryk. Emisje te zostaną obniżone do zera do 2039 r. Koncern zadeklarował również wyeliminowanie 30 mln ton emisji wytwarzanych w jego imieniu przy dostarczaniu surowców lub wysyłaniu gotowych produktów na półki supermarketów.