Uniqa zaatakuje sektor życiowy

MGA
opublikowano: 03-06-2013, 00:00

Ubezpieczyciel w ciągu czterech lat chce czterokrotnie urosnąć w segmencie polis życiowych.

Po mocnym i efektownym wejściu w segment ubezpieczeń majątkowych dla dużych firm Uniqa szykuje kolejną ofensywę. Na celowniku towarzystwa znalazły się ubezpieczenia życiowe. Widzi w nich szansę na zbudowanie drugiej nogi biznesowej.

— Nie jesteśmy zadowoleni z obecnej pozycji na rynku życiowym. Dlatego naszym celem do 2016 r. jest czterokrotne zwiększenie przypisu składki w tym segmencie — mówi Andrzej Jarczyk, prezes grupy Uniqa.

Obecnie Uniqa zajmuje 20. miejsce na rynku. W 2012 r. zebrała 321 mln zł, co daje jej bardzo skromny 0,5-procentowy udział w segmencie życiowym. Do 2016 r. chce mieć 2 proc., czyli ponad 1 mld zł zbieranych składek, i zaliczony awans w pobliżu dziesiątego miejsca w branży. Jak zastrzega prezes Jarczyk, Uniqa jest zainteresowana tylko wzrostem w obszarze ubezpieczeń ze składką regularną i ochronnych. Nie chce pompować portfela przez masową produkcję polis ze składką jednorazową, choć i one są dostępne w jej ofercie.

— Rozwój w życiu będzie oparty zarówno na ubezpieczeniach grupowych, jak i indywidualnych — twierdzi Andrzej Jarczyk. W „grupówce” Uniqa stawia na polisy pracownicze dla sektora małych i średnich firm oraz grup społecznych (np. związkówzawodowych). Od czerwca wprowadzi możliwość tworzenia wirtualnych grup np. przedstawicieli wolnych zawodów czy osób prowadzących działalność gospodarczą. Natomiast w segmencie indywidualnym stawia na proste, tanie polisy na życie i ochronne. Głównym kanałem ich sprzedaży ma być sieć agentów majątkowych.

— Byłoby optymalnie, gdyby każdy z klientów miał co najmniej dwie nasze polisy z różnych obszarów — mówi Adam Łoziak, wiceprezes grupy Uniqa.

W segmencie majątkowym zakład zamierza w tym roku rosnąć szybciej niż rynek. Jednak ubezpieczyciel zdaje sobie sprawę z tego, że ten ostatni może zacząć się kurczyć. Dlatego — jak twierdzi prezes ubezpieczyciela — Uniqa chce utrzymać piąte miejsce, które wywalczyła w 2012 r. Uniqa nie jest jedynym towarzystwem życiowym, które ma apetyt na ekspansję w segmencie ubezpieczeń pracowniczych i ochronnych. W ostatnim roku na łamach „PB” zapowiadały to m.in. ING Życie, AXA czy TU Europa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu