W sklepach sieci Tesco podawano niepełne i wprowadzające w błąd informacje. Tym samym spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
W sklepach sieci Tesco podawano niepełne i wprowadzające w błąd informacje. Tym samym spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Jak poinformował w środowym komunikacie Urząd, w hipermarketach Tesco w Bydgoszczy, Olsztynie i Włocławku umieszczano tablicę z napisami "Gwarancja 12 miesięcy" oraz "Zakupiony towar nie podlega zwrotowi", które przekazywały klientom niepełne, wprowadzające w błąd informacje.
UOKiK nakazał spółce wycofanie się z niezgodnych z prawem praktyk.
Niezgodność z prawem pierwszej z wymienionych informacji polega na tym, że konsumenci nie byli informowani o - niezależnej od gwarancji - trwającej 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.
W drugim z umieszczanych w sklepach komunikatów sprzedawca nieprecyzyjnie powiadomił konsumentów o prawie do zwrotu towaru. Według UOKiK sformułowanie użyte przez Tesco może wywołać wrażenie, że zakupionych towarów w ogóle nie można reklamować. Tymczasem każdy towar może być zwrócony sprzedawcy, o ile tylkojest niezgodny z zawartą umową (np. jest niesprawny).
UOKiK nie nałożył na Tesco kary, bowiem nie przewiduje tego ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli, po uprawomocnieniu się decyzji, Tesco nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie działań naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.
Decyzja UOKIK nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i kionsumentów.
© ℗
Podpis: Polska Agencja Prasowa SA