Czytasz dzięki

Upominek musi mieć jakość

opublikowano: 30-06-2015, 00:00

Zmienia się podejście do kupowania gadżetów promocyjnych. Cena nie jest już najważniejsza — wynika z badania PIAP.

Gadżety reklamowe są oceniane jako drugi najtańszy i najskuteczniejszy nośnik promocji firmy lub marki — wynika z IV edycji badania postrzegania takich upominków przez klienta końcowego, przeprowadzanego przez Polską Izbą Artykułów Promocyjnych (PIAP).

Przy wyborze dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej od lat firmy stawiają przede wszystkim na internet. 63,41 proc. ankietowanych marketerów uważa, że jest to tani i skuteczny środek promocji. Drugie miejsce zajmują gadżety reklamowe, które przez 24,39 proc. respondentów są uważane za najefektywniejsze w relacji do ceny, a 70,73 proc. osób odpowiedzialnych za budżety reklamowe potwierdza skuteczność upominków.

Zdecydowana większość badanych, bo 82,93 proc., przyznaje, że wykorzystują upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku firmy i utrwalania świadomości marek. Okazuje się też, że nie cena, ale jakość decyduje o ich wyborze (68,29 proc. odpowiedzi), potem wygląd (65,85 proc.) i dopiero cena (63,41 proc.). Świadomość znaczenia materiałów reklamowych dla postrzegania sprawia, że są skłonne zapłacić więcej za produkt wyższej klasy. Tym samym nastąpiła wyraźna zmiana podejścia do tego zagadnienia. W 2014 r. dla większości marketerów decydującym kryterium była cena.

Najczęściej wybieranymi upominkami biznesowymi są artykuły piśmiennicze (63,41 proc.), kalendarze (60,98 proc.), artykuły biurowe (53,66 proc.). W dalszej kolejności respondenci wymieniają torby i opakowania (48,78 proc.) oraz słodycze reklamowe (41,46 proc.). Najwięcej gadżetów promocyjnych jest kupowanych w związku z targami (58,54 proc.), świętami (51,22 proc.) oraz organizacją imprez i spotkań (39,02 proc.).

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane