Upominek musi mieć jakość

opublikowano: 30-06-2015, 00:00

Zmienia się podejście do kupowania gadżetów promocyjnych. Cena nie jest już najważniejsza — wynika z badania PIAP.

Gadżety reklamowe są oceniane jako drugi najtańszy i najskuteczniejszy nośnik promocji firmy lub marki — wynika z IV edycji badania postrzegania takich upominków przez klienta końcowego, przeprowadzanego przez Polską Izbą Artykułów Promocyjnych (PIAP).

Przy wyborze dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej od lat firmy stawiają przede wszystkim na internet. 63,41 proc. ankietowanych marketerów uważa, że jest to tani i skuteczny środek promocji. Drugie miejsce zajmują gadżety reklamowe, które przez 24,39 proc. respondentów są uważane za najefektywniejsze w relacji do ceny, a 70,73 proc. osób odpowiedzialnych za budżety reklamowe potwierdza skuteczność upominków.

Zdecydowana większość badanych, bo 82,93 proc., przyznaje, że wykorzystują upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku firmy i utrwalania świadomości marek. Okazuje się też, że nie cena, ale jakość decyduje o ich wyborze (68,29 proc. odpowiedzi), potem wygląd (65,85 proc.) i dopiero cena (63,41 proc.). Świadomość znaczenia materiałów reklamowych dla postrzegania sprawia, że są skłonne zapłacić więcej za produkt wyższej klasy. Tym samym nastąpiła wyraźna zmiana podejścia do tego zagadnienia. W 2014 r. dla większości marketerów decydującym kryterium była cena.

Najczęściej wybieranymi upominkami biznesowymi są artykuły piśmiennicze (63,41 proc.), kalendarze (60,98 proc.), artykuły biurowe (53,66 proc.). W dalszej kolejności respondenci wymieniają torby i opakowania (48,78 proc.) oraz słodycze reklamowe (41,46 proc.). Najwięcej gadżetów promocyjnych jest kupowanych w związku z targami (58,54 proc.), świętami (51,22 proc.) oraz organizacją imprez i spotkań (39,02 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu