Sprzedaż internetowa podczas Czarnego Piątku w Stanach Zjednoczonych ustanowiła nowy rekord.
Dane firmy Adobe monitorującej rynek zakupów online w USA wskazują, że podczas minionego Black Friday (25.11) sprzedaż przez kanały internetowe osiągnęła rekordowy pułap 9,12 mld USD rosnąć o 2,3 proc. w porównaniu do analogicznego dnia rok wcześniej.

Głównym motorem jej wzrostu były zabawki (wzrost o 285 proc. w relacji do średniej sprzedaży w październiku), elektronika (221 proc.) oraz sprzęt do ćwiczeń (218 proc.).
Jak podkreśla Adobe, ze względu na wysokie ceny i inflację wzrosło mocno zainteresowanie ofertami typu „kup teraz, zapłać później”. Liczba tego typu transakcji zwiększyła się o 78 proc. w porównaniu z tygodniem wcześniej, zaś wartość przychodów tak wygenerowanych wzrosła o 81 proc.
Kupujący w Czarny Piątek pobili również rekord zamówień mobilnych, ponieważ 48 proc. sprzedaży online dokonano na smartfonach, co stanowi wzrost z 44 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.
Adobe spodziewa się utrzymania aktywności e-commerce przez cały miniony weekend. Oczekuje, że konsumenci wydadzą 4,52 mld USD w sobotę i 4,99 mld w niedzielę, przed największym dniem zakupów online w roku, Cyber Poniedziałkiem. A ten ma przynieść przychód rzędu 11,2 mld USD, o 5,1 proc. wyższy niż przed rokiem.