Uwaga, klient zbliża się do twojej marki

opublikowano: 06-06-2016, 22:00

Proximity marketing zwiększa zaangażowanie konsumenta i zachęca go do zakupu.

Technologia wywiera coraz większy wpływ na zachowania rynkowe zarówno konsumentów, jak i marketerów. Na tych pierwszych nie działają już tradycyjne formy przekazu reklamowego, stają się na nie „ślepi”. W związku z takim zachowaniem klientów potrzebne są nowe sposoby na zwrócenie ich uwagi. Jednym z nich staje się proximity marketing, czyli marketing sąsiedztwa, związany z geolokalizacją, beaconami czy technologią RFID. — Działania proximity marketingu powinny uchwycić moment, w którym przekazywane informacje będą przydatne klientowi. To przeniesienie schematu reklamy kontekstowej do rzeczywistości — uwzględnienie naturalnego kontekstu, np. miejsca zamieszkania, ulubionego sklepu czy galerii handlowej, w której akurat odbiorca przebywa — komentuje Michał Świerz, dyrektor firmy Syngeos. Ciekawym przykładem posłużenia się proximity marketingiem jest wykorzystanie RFID, czyli technologii wykorzystującej do przesyłania danych fale radiowe. Użyła jej w swojej kampanii m.in. marka Hellmann’s. W największym brazylijskim supermarkecie zostały rozmieszczone nadajniki RFID, w wyniku czego klientom, którzy zbliżali się do polekz określonymi produktami, na ekranach umieszczonych na wózkach pojawiały się przepisy, w których do wykorzystania były te produkty i majonez Hellmann’s. W ciągu miesiąca kampanii z interaktywnych wózków skorzystało ponad 45 tys. klientów supermarketu, a sprzedaż majonezu marki wzrosła o 68 proc. — Zaletą takiej kampanii jest zaangażowanie klienta i zaoferowanie mu ciekawego przeżycia podczas rutynowych czynności. Technologie zbliżeniowe oferują cały wachlarz możliwości, wystarczy dobry pomysł, który uwzględnia potrzeby konsumentów, by stworzyć ciekawą akcję — podsumowuje Michał Świerz. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu