UX designera chętnie zatrudnię

opublikowano: 18-12-2019, 22:00

Rośnie popyt na pracowników, którzy pomagają firmom projektować doświadczenie klientów.

Większość pracowników obawia się, że automatyzacja negatywnie wpłynie na ich pracę. Aż jedna trzecia z nich jest poważnie zaniepokojona swoimi perspektywami w związku z tym zjawiskiem — wynika z badania przeprowadzonego przez Lucid Research na zlecenie firmy Nintex wśród 500 osób w wieku od 18 do 23 lat. Istnieją jednak profesje, których przedstawiciele nie mają takich obaw i mogą spać spokojnie.

Zobacz więcej

Źródło: Istockphoto

— Przykładem są projektanci doświadczeń użytkowników, czyli UX designerzy [od ang. User Experience — przyp. red.], oraz przedstawiciele wszystkich innych zawodów wymagających umiejętności abstrakcyjnego myślenia — twierdzi Piotr Chwiedziewicz, menedżer marketingu w firmie Symetria UX.

Jak mówi, dopóki człowiek nie będzie w stanie samodzielnie rozpisać tego, w jaki sposób funkcjonuje nasz mózg, do poziomu kodu programistycznego — nie ma możliwości, żeby algorytmy wyprzedziły nas w kwestii abstrakcyjnego myślenia. Niewątpliwie jednak uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja mogą wpłynąć na sposób pracy osób zajmujących się projektowaniem doświadczeń użytkowników.

— Sztuczna inteligencja pozwoli UX designerom projektować bardziej złożone procesy i produkty, zwiększając tym samym wartość dodaną dla użytkowników końcowych — przekonuje Piotr Chwiedziewicz.

Według przewodnika po wynagrodzeniach firmy Onward Search „Digital, Creative and Marketing Professionals” projektant UX zajmuje drugą pozycję w rankingu popytu na pracowników w 2019 r. Liczba ogłoszeń o pracę na stanowiska związane z UX stale rośnie, a średnie wynagrodzeniespecjalistów UX już w 2018 r. wyniosło 7254 zł.

— Projektanci doświadczeń użytkowników odgrywają kluczową rolę w procesie tworzenia produktów czy usług. Znaczenie ich pracy może tylko wzrosnąć, gdyż każda witryna, aplikacja czy produkt są skierowane do określonego grona użytkowników, którzy oczekują, że ich doświadczenie będzie bezproblemowe i przyjemne. Zrażeni raz najprawdopodobniej do nas nie wrócą. Tak dzieje się w większości przypadków — tłumaczy Piotr Chwiedziewicz.

Natomiast firmy, które inwestują w user experience, mają niższe koszty pozyskania klientów i realizacji procesu wsparcia posprzedażowego. Do tego ich udziały w rynku rosną szybciej niż spółek, które nie inwestują w UX.

— Statystyki pokazują, że każdy dolar zainwestowany w UX przynosi firmie kolejne 100 dolarów — podkreśla Piotr Chwiedziewicz.

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 26-27 lutego 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu