Vercom rozpoczął zakupy od Polski

opublikowano: 07-07-2021, 10:33

Technologiczna spółka z GPW wzmocniła pozycję w regionie, przejmując e-mail marketera FreshMail. Na akwizycje zostało jej jeszcze ponad 150 mln zł ze 180 mln zł pozyskanych z emisji akcji.

Vercom debiutował w maju na GPW z jasnym celem — zebrać kapitał na przejęcia, które pozwolą mu zostać liderem Europie Środkowej i Wschodniej, a następnie budować globalną pozycję. Oferuje platformę w modelu CPaaS (Communications Platform-as-a-Service), która umożliwia firmom zautomatyzowany kontakt z klientami m.in. poprzez SMS, komunikatory i mejle. Właśnie zwiększył kompetencje w ostatnim z tych kanałów.

Nawet 30 mln zł na inwestycję we FreshMail

6 lipca Vercom kupił 100 proc. udziałów w krakowskiej spółce FreshMail, świadczącej usługi e-mail marketingu dla małych i dużych firm, w tym Decathlon, Multikino i Orange. W 2019 r. miała 12,9 mln zł przychodów (+3,3 proc. r/r) oraz 0,5 mln zł straty netto i operacyjnej (0,8 mln zł w 2018 r.). W ubiegłym roku zwiększyła sprzedaż do 14 mln zł.

Vercom zapłacił 27,8 mln zł (2,8 mln zł to gotówka na koncie przejmowanej spółki). Może dołożyć jeszcze maksymalnie 2 mln zł w przypadku osiągnięcia przez FreshMail określonych wyników w latach 2021-22.

„Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail” — powiedział Krzysztof Szyszka, prezes Vercomu, cytowany w komunikacie prasowym.

Szeroki ogląd:
Szeroki ogląd:
Vercom, którym kieruje Krzysztof Szyszka, nie ogranicza się do Europy Środkowo-Wschodniej. W sprawie przejęć rozmawia też z firmami z Europy Zachodniej, a nawet zza oceanu.
materiały prasowe

Vercom na fali wzrostu

Vercom informuje, że jego średnioroczny wzrost przychodów w ciągu ponad 15 lat działalności wynosi prawie 50 proc. W 2020 r. miał, uwzględniając ubiegłoroczne przejęcie za około 40 mln zł czeskiej firmy ProfiSMS, 143,6 mln zł przychodów (+84,3 proc. r/r), 28 mln zł zysku operacyjnego (+69,7 proc.), 31,2 mln zł na poziomie EBITDA (+64,2 proc.) i 23 mln zł netto (+58,6 proc.). Podkreśla, że wartość rynku CPaaS wzrasta co roku o około 30 proc. i takie tempo powinno się utrzymać przez kilka lat, a sam chce rosnąć co najmniej równie szybko.

Wartość oferty publicznej spółki, stanowiącej 6,91 proc. kapitału, wyniosła 225 mln zł. 180 mln zł Vercom pozyskał z emisji akcji, przede wszystkim na akwizycje. Kurs wzrósł w ciągu dwóch miesięcy o około 2 zł — do ponad 54 zł w porównaniu z 45 zł w IPO. Jego większościowym akcjonariuszem pozostaje notowana na GPW grupa R22.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane