Volvo chce wozić włodarzy Chin

RAV, Bloomberg
01-03-2011, 14:53

11 mld USD w ciągu pięciu lat wyda na zwiększenie globalnych mocy produkcyjnych Volvo, producent aut ze Szwecji, którego właścicielem jest chiński Zhejiang Geely Holding Group.

Decyzję tłumaczy rosnącym popytem, m.in. w Państwie Środka, największym motorynku świata.

Volvo S80 (fot. Volvo)
Zobacz więcej

Volvo S80 (fot. Volvo)

W 2010 r. sprzedaż aut sięgnęła tam 18,1 mln sztuk (+32 proc. r/r). Stefan Jacoby, szef operacyjny koncernu, nie ukrywa, że to właśnie na tym rynku zależy mu najbardziej. I już wie, gdzie szukać najlepszych klientów.

— Volvo to marka premium z europejskim dziedzictwem, przed którą otworzyła się duża szansa zdobycia rządowych kontraktów — mówi Stefan Jacoby.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV, Bloomberg

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Volvo chce wozić włodarzy Chin