VW inwestuje w Poznaniu

Oprócz gigantycznego projektu pod Wrześnią niemiecki koncern zbuduje halę w poznańskiej fabryce.

Od marca, gdy VW ogłosił plan budowy fabryki pod Wrześnią, do pracy zgłosiło się 30 tys. osób. Rekrutacja idzie pełną parą.

— W ostatnich miesiącach odbyliśmy ponad 500 rozmów z kandydatami. Zatrudniliśmy 150 pracowników — mówi Jolanta Musielak, członek zarządu VW Poznań. W zakładzie ma pracować 3 tys. osób. VW dostał w ostatnich dniach pozwolenie na budowę i zaczął stabilizację gruntu.

— Musimy wykonać odwierty pod 3,5 tys. betonowych słupów. Kiedy beton się utwardzi, zaczniemy stawiać hale. Wiosną przyszłego roku na placu budowy pojawi się 2,5 tys. robotników— zapowiada Jens Ocksen, prezes VW Poznań.

W zakładzie za 3,3 mld zł będzie powstawać 85 tys. aut dostawczych VW Crafter rocznie. Teren budowy obejmuje 220 ha. Powstaną: dział budowy karoserii, lakiernia i dział montażu. Inwestycja ma być gotowa do końca 2016 r. Ale VW inwestuje także w zakładzie Poznań-Antoninek, gdzie produkuje samochody dostawcze caddy i transporter. Zostanie tu wprowadzona platforma MQB, wykorzystywana do produkcji płyty podłogowej m.in. do VW Golfa.

— Nie mogę na razie powiedzieć, jaka będzie wartość inwestycji — jest na to za wcześnie. Mamy czas na podjęcie tych decyzji — mówi Jens Ocksen. Wprowadzenie platformy MQB wiąże się ze zmianą technologiczną, której fabryka nie może dokonać w trakcie produkcji.

— Dlatego budujemy halę w miejscu obecnego parkingu. Musimy być nowocześni, aby konkurować w koncernie o nowe produkty — mówi Szymon Trzebiatowski, członek zarządu VW Poznań. Budowa hali powinna się rozpocząć najpóźniej pod koniec 2016 r. Inwestycja wymaga zamknięcia drogi dojazdowej do jednego z poznańskich osiedli.

VW pokryje koszty zmiany układu komunikacyjnego sięgające 18,5 mln zł. Od początku istnienia fabryki VW w Poznaniu koncern zainwestował 1,4 mld EUR. Najnowsza inwestycja nie zwiększy produkcji samochodów caddy. Od 2003 r. zakład wyprodukował ich 1,8 mln. Koncern szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie wytwarzać rocznie 280 tys. samochodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / VW inwestuje w Poznaniu