W e-sklepach najwięcej płacimy za sport i hobby

Klienci sklepów obecnych na platformie RedCart kupowali częściej, ale płacili przy tej okazji mniej.

Liczba transakcji w sklepach internetowych wzrosła r/r o 22 proc., wynika z raportu platformy RedCart „Sklepy internetowe w Polsce – 2020” podsumowującej trzy kwartały. Podczas pojedynczej transakcji klienci wydawali jednak mniej – wartość średniego koszyka spadła o 2 proc. do 334 zł. Najwięcej byli w stanie zapłacić jednorazowo za zakupy w kategorii hobby i sport (6555 zł), elektronika (5318 zł) oraz budowa i remont (4206 zł). Wśród 100 najlepiej zarabiających sklepów obecnych na platformie najwięcej znalazło się oferujących asortyment związany właśnie z pracami budowlanymi, a następnie z wyposażeniem domu. Podium zamknęła branża odzieżowa.

Na rozwój e-commerce szczególny wpływ ma ograniczenie mobilności i działalności sklepów stacjonarnych, co było szczególnie widoczne podczas wiosennego lockdownu. Między lutym a majem konsumenci złożyli w sklepach obsługiwanych przez RedCart o 150 tys. zamówień więcej niż w poprzednich latach, co przełożyło się na 27-procentowy wzrost wydatków r/r.

2847 zł – taka była najwyższa wartość koszyka w branży odzieżowej

14 proc. – założonych w 2020 r. e-sklepów oferuje asortyment do wyposażenia domu

12 – tyle sklepów prowadzi na platformie RedCart jeden ze sprzedawców

20 proc. – o tyle zwiększyła się wiosną liczba zamówień we wtorki, najpopularniejszy dzień tygodnia na zakupy

200 proc. – o tyle więcej płacono BLIK-iem podczas wiosennego lockdownu

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane