Liczba transakcji w sklepach internetowych wzrosła r/r o 22 proc., wynika z raportu platformy RedCart „Sklepy internetowe w Polsce – 2020” podsumowującej trzy kwartały. Podczas pojedynczej transakcji klienci wydawali jednak mniej – wartość średniego koszyka spadła o 2 proc. do 334 zł. Najwięcej byli w stanie zapłacić jednorazowo za zakupy w kategorii hobby i sport (6555 zł), elektronika (5318 zł) oraz budowa i remont (4206 zł). Wśród 100 najlepiej zarabiających sklepów obecnych na platformie najwięcej znalazło się oferujących asortyment związany właśnie z pracami budowlanymi, a następnie z wyposażeniem domu. Podium zamknęła branża odzieżowa.
Na rozwój e-commerce szczególny wpływ ma ograniczenie mobilności i działalności sklepów stacjonarnych, co było szczególnie widoczne podczas wiosennego lockdownu. Między lutym a majem konsumenci złożyli w sklepach obsługiwanych przez RedCart o 150 tys. zamówień więcej niż w poprzednich latach, co przełożyło się na 27-procentowy wzrost wydatków r/r.
2847 zł – taka była najwyższa wartość koszyka w branży odzieżowej
14 proc. – założonych w 2020 r. e-sklepów oferuje asortyment do wyposażenia domu
12 – tyle sklepów prowadzi na platformie RedCart jeden ze sprzedawców
20 proc. – o tyle zwiększyła się wiosną liczba zamówień we wtorki, najpopularniejszy dzień tygodnia na zakupy
200 proc. – o tyle więcej płacono BLIK-iem podczas wiosennego lockdownu