W Krakowie szkolą start-upy z Europy

  • Marta Bellon
opublikowano: 02-12-2013, 00:00

O sprzedaży, marketingu AppStore i pracy w Dolinie Krzemowej dyskutują w Krakowie młodzi przedsiębiorcy. Najlepsi zostaną zaproszeni do inkubatora innowacji.

15 start-upów z Europy Środkowo-Wschodniej — m.in. z Czech, Chorwacji, Rumunii, Austrii, Grecji i Polski od kilku dni szkoli się w stolicy Małopolski pod okiem międzynarodowych ekspertów. Taką możliwość daje im program akceleracyjny, przygotowany dla młodych przedsiębiorców przez inkubator innowacji hub:raum Kraków.

Zobacz więcej

PRAKTYCY DZIELĄ SIĘ WIEDZĄ: W warsztatach krakowskiego inkubatora innowacji bierze udział 50 ekspertów z Polskich i zagranicy, m.in. Ivan Brezak z Chorwacji, jeden z mentorów hub:raum Kraków, szef pism „Netokracija” i „Netocratic”, poświęconych start-upom. [FOT. ARC]

Będą kolejne edycje

Organizatorzy programu chcą w ten sposób nawiązać trwałe relacje z przedsiębiorcami z Europy Środkowo-Wschodniej i wesprzeć ich w rozwoju pomysłów. Najlepsze zespoły dostaną zaproszenie do krakowskiego inkubatora.

To niejednorazowe wydarzenie, planowane są kolejne edycje, w nieda- dla przedsiębiorców sporolekiej przyszłości do udziału praktycznych informacji.w programach akceleracyjnych zaproszeni zostaną kolejni przedsiębiorcy. W warsztatach, które rozpoczęły się w miniony weekend, pod hasłem „hub:raum Kraków Warp”, bierze udział 50 światowych ekspertów, i Rozwoju Deutsche Telekomm.in. Marvin Liao, mentor i doradca międzynarodowych korporacji, Jarosław Sygitowicz, przedsiębiorca, założyciel firmy Smartupz, i Stefan Bielau, doradca wspierający firmy w dystrybucji treści i cyfrowej ekspansji. W program włączyło się także kilka europejskich instytucji, takich jak Telekom - Innovation Laboratories (T-Labs), Innovatika i Pitch Doctors.

Mentorzy przygotowali dla przedsiębiorców sporo praktycznych informacji. Start-upowcy dowiedzą się m.in. o tym, jak wygląda praca w Dolinie Krzemowej, jak wejść na ryzykowny rynek i poznają tajniki marketingu App Store. Centralny Instytut Badań i Rozwoju Deutsche Telekom przygotował warsztaty dotyczące modelowania biznesowego, user driven innovation (tzw. popytowe podejście do innowacji), czynników sukcesu, data driven modelingi prototypu aplikacji T-Labs. Innovatika — grupa menedżerów i specjalistów z doświadczeniem w prowadzeniu polskich i światowych firm, poprowadzi dyskusję o przekształceniu pomysłu w projekt i ulepszaniu go, a Pitch Doctors podpowiedzą, jak mówić o projekcie i jak sprzedawać.

Pomoc praktyków

— Chcemy pomóc start-upowcom odnieść sukces na międzynarodowych rynkach oraz zaprosić najlepsze projekty do naszego inkubatora. To jest nasz najważniejszy cel. Nasz program akceleracyjny to szansa dla uczestników, by poszerzyć swoją wiedzę i podzielić się doświadczeniem z przedsiębiorcami, którzy już odnieśli sukces. Razem zrobimy wszystko, by zrealizować ich pomysł — deklaruje Jakub Probola, lider hub:raum Kraków.

Wśród start-upów, które zakwalifikowały się do programu akceleracyjnego, znalazły się: CollarPocket, Materialination i Elimidate z Polski, ModernSteward z Bułgarii, Approach ze Słowacji, Bizmeet.me i Cloudsync1 z Chorwacji, BeatBeat z Czech, Omnipaste, CallerQ i Smartnode z Rumunii, Sopler z Grecji, Tourviame z Czarnogóry, Winxle z Austrii oraz Ecoisme z Ukrainy. Udział w warsztatach jest bezpłatny, inkubator pokrywa koszty związane z podróżą i zakwaterowaniem uczestników. Warsztaty zakończą się 7 listopada.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / W Krakowie szkolą start-upy z Europy