W Polsce prosecco wygrywa z rieslingiem

Aleksandra RogalaAleksandra Rogala
opublikowano: 2020-02-27 22:00

Polacy piją coraz więcej włoskich win. Wartość importu tego trunku z Italii w 2019 r. wyniosła 76,7 mln EUR.

To aż o 17,2 proc. więcej niż rok wcześniej — Włosi sprzedali nam wówczas wino za 65,5 mln EUR — poinformowała Agencja Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich (ICE). To oznacza, że Włosi są liderem wśród zagranicznych dostawców wina do Polski. Agencja szacuje, że w 2019 r. Włochy miały około 23-procentowy udział w naszym rynku. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Niemcy — ponad 13 proc., które dostarczyły do Polski wino za 42,3 mln EUR, oraz Francja — odpowiednio 11,8 proc. i 38,4 mln EUR.

W 2019 r. na polski rynek trafiło blisko 27 mln litrów, o 19,6 proc. więcej niż rok wcześniej, alkoholu z kraju musującego prosecco i czerwonego, esencjonalnego primitivo (to właśnie te dwa włoskie gatunki są u nas najpopularniejsze). Na kolejnych pozycjach pod tym względem są Niemcy, Hiszpania, Francja i USA. Według szacunków ICE zagraniczni producenci przysłali nad Wisłę w 2019 r. 137,8 mln litrów wina.