26 listopada Piotr Gamracy, prezes Vivid Games, spotkał się w pb.pl na czacie z inwestorami. Mówił m.in. o wypuszczeniu na rynek gry "Real Boxig 3", która jest obecnie najważniejszym produktem firmy, efektach współpracy z Apple Arcade i pozostalych projektach. Skomentował także wyniki za III kwartał.
Oto najważniejsze pytania i odpowiedzi.
"Real Boxing 3" – premiera, która nie jest premierą
- Kiedy premiera "Real Boxing 3"? Do ilu osób może gra dotrzeć podczas premiery oraz na jakim obszarze?
Piotr Gamracy, prezes Vivid Games: Musimy rozumieć, co to znaczy premiera gry. Skończyły się czasy, kiedy wypuszczamy grę któregoś dnia i mówimy o wielkiej premierze. W tej chwili mówimy o budowaniu platform, czyli gier jako usług - nie tylko w kontekście gier mobilnych, ale takze na PC i konsole. Ten model jest trochę inny. 5 grudnia zamierzamy wypuścić tytuł najpierw na trzech rynkach - są to Filipiny, Meksyk i Kanada, gdzie będzie dostępna w grudniu i przez część stycznia. W drugiej połowie stycznia otworzymy kolejne rynki i taki proces chcemy kontynuować aż do maja. Na sam koniec zostawiamy sobie takie rynki, jak Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone. Jest to gra z trybem multiplayer, która będzie wymagała bardzo dużego wolumenu graczy. Chcemy mieć pewność, że przy bardzo dużym wolumenie graczy wszystkie serwery wytrzymają i gra będzie działać bez zarzutu. W międzyczasie będziemy balansować też samą rozgrywkę i potrwa to co najmniej 12 miesięcy. Dzięki temu, że wypuścimy grę, będzie też nam łatwiej podejmować decyzje, które z feature'ów chcemy priorytetizować i rozwijać. Na każdym rynku mamy inne podejście do marketingu.
Gra będzie dostępna ze wszystkimi feature'ami, które planujemy na launch, z całym social hubem, z całym ligą. Chcemy zobaczyć, jak ten pierwszy sezon w lidze zostanie skonsumowany przez graczy i dać sobie np. szansę na to, żeby na drugi sezon zmodyfikować rzeczy, których się nauczyliśmy podczas pierwszego sezonu.
- Czy możemy się spodziewać jakiegoś raportu bieżącego, który podsumuje wypuszczenie "Real Boxing 3"?
- Myślę, że będziemy starali się zakomunikować coś do rynku, jak tylko zobaczymy wyniki z launchu Real Boxing 3. Zresztą, nie oszukujmy się, wszystkie rzeczy można sprawdzić w narzędziach analitycznych i każdy może sobie je sprawdzić.
Pozostałe projekty i rynki
- Na jakim etapie jest "Rundead" i rozwinięcie gry "Zozole"? Na jakim etapie jest "Real Boxing VR"?
- Część dotycząca "Rundead", czyli "Zozole Run", a także nowy tytuł "Zozole Universe" należą do kategorii gier zwanej potocznie endless runners. "Zozole Run" był pewnym eksperymentem sfinansowanym przez Mieszko [producent słodyczy - red.], który pozwolił nam na wytworzenia pewnej technologii, z której korzystamy w kolejnych tytułach. Po kilku testach i softlaunchach nie jesteśmy zadowoleni z wyników, które prezentował "Rundeead", dlatego projekt zamroziliśmy. Nie pracujemy nad nim, ale też go nie zamykamy - wrócimy do niego. Przyczyna to fakt, że podpisaliśmy umowę na nowy tytuł, który wykorzystuje tę technologię i jest on finansowane przez kontrahenta. Mamy jeden zespół, który się w tym specjalizuje, więc przerzuciliśmy go na "Zozole Universe", który to projekt zamierzamy wydać w przyszłym roku. Później wrócimy do "Rundead", chyba że w międzyczasie uda nam się znaleźć podwykonawców, którzy mogliby nas wesprzeć i według naszych wytycznych poprawić te rzeczy, które widzimy w tym projekcie. Jeżeli chodzi o projekt VR, to wybraliśmy studio, z którym chcemy współpracować. Mamy zarys milestone'ów i zakres prac oraz warunki finansowe dotyczące tego projektu. Dopóki nie podpisałem umowy, to jeszcze nie komunikujemy konkretnych nazw czy deadline'ów dotyczących tego projektu.
- Na jakim etapie jest spółka, jeśli chodzi o obecność na rynku MENA?
- Brakuje tu tak naprawdę tylko jednej rzeczy, czyli moje wizyty w Abu Zabi. Mam ją zaplanowaną na 23 grudnia i tam spędzę trochę czasu, m.in. podpisując kwestie prawne i bankowe.
Apple Arcade i sztuczna inteligencja
- Czy pierwszy kwartał przyszłego roku będzie tym, który zdecyduje, czy spółka wejdzie na wyższy poziom w branży gamingowej?
- Wydaje mi się, że pierwsze dane i pierwsze opinie ze strony graczy "Real Boxing 3" pokażą nam, gdzie jesteśmy jako Vivid. W pierwszym kwartale 2026 r. wydajemy też odświeżoną wersję "Real Boxing 2" na Apple Arcade. Jestem zadowolony z tego, jakie postępy robimy jako spółka pod względem przebudowy technologii i budowania nowego portfolio oraz sieci partnerów. Jeżeli chodzi o Real Boxing 2, to nie jestem w stanie obecnie powiedzieć ile spółka na tym zarobi. Apple nie udziela takich informacji, a my nie publikujemy prognoz.
- Z jakiej wielkości będziecie zadowoleni? Czy jest jakieś założenie minimum?
- Mminimum to jest przynajmniej czterokrotność tego, co Real Boxing 2 był w stanie zarabiać w czasach świetności. Wszystko poniżej traktowalibyśmy jako porażkę.
- Jak sztuczna inteligencja zmieni wasz biznes?
- Sztuczna inteligencja tak naprawdę już całkowicie zmieniła cały biznes, nie tylko nasz. Wykorzystujemy AI w procesie produkcyjnym czy w procesie kreowania nowych pomysłów, w procesie optymalizacji danych i user acquisition. Ułatwia to produkcję i oszczędza czas. Sztuczna inteligencja zmienia też otoczenie.
Inwestor litewski i pożyczka
- Czy Gemini rozważa konwersję pożyczki na akcje, czy inwestor z Litwy rozważa dalsze inwestycje w spółkę?
- Inwestor z Litwy bardzo mocno wierzy w naszą strategię, wizję rozwoju gier sportowych i budowania pewnego rodzaju platformy, która łączy w sobie różnego rodzaju media, nie tylko gry wideo. Jeżeli chodzi o konwersję, to na dziś zgodnie z umową inwestor nie jest w stanie skonwertować pożyczki na akcje. Jakie są jego intencje w tym zakresie, nie jestem w stanie odpowiedzieć. Jeżeli zobaczymy dobre wyniki "Real Boxing 3", to być może pokusimy się o jakieś rozwiązanie dotyczące tej pożyczki. Dzięki tej pożyczce i zaangażowaniu inwestora spółka jest zabezpieczona na najbliższe lata i nie będzie miała problemów z płynnością.
Wyniki finansowe i strategia
- Skomentujmy wyniki za trzeci kwartał. Jeśli chodzi o przychody, koszty i zyski jest mniej więcej konstans od kilku kwartałów.
Piotr Gamracy: Nie skupiamy się teraz na przychodach, bo są generowane z portfolio gier, które zostało wytworzone w Vivid Games lata temu. Podjęliśmy decyzję, że nie będziemy dalej rozwijać tych tytułów ze względu na bardzo duży dług technologiczny i na pewne ograniczenia wynikające z tego, jak te gry zostały lata temu stworzone. Zdecydowaliśmy, że będziemy inwestować w nową technologię, platformę i tytuł. Przychody spadają, bo te tytuły nie są rozwijane i my to akceptujemy. Skupiamy się na nowych tytułach, które wierzymy, że w przyszłości zbudują wartość spółki.
Na czat zaprosił Vivid Games.
