W TV więcej autopromocji

DI, PAP
opublikowano: 2012-10-31 07:09

Telewizjom na polskiej koncesji łatwiej będzie konkurować z zagranicznymi, zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce, żeby stacje mogły emitować dwa razy wiekszą liczbę spotów autopromocyjnych niż obecnie. Regulator zamierza w ten sposób wyrównać szanse polskich nadawców w starciu z wieloma telewizjami zagranicznymi, których nie dotyczą ograniczenia.

Przedstawiciele telewizji zapewniają, że nie spowoduje to zalania ramówek autopromocjami. Po zmianie przepisów w ciągu każdej godziny programu będzie się mogło pojawić 12 minut reklam i cztery minuty autopromocji.

Co ciekawe z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla "DGP" wynika, że ogólna liczba materiałów autopromocyjnych emitowanych w TVP1 i TVP2 oraz Polsacie i TVN spadła w tym roku w porównaniu z rokiem minionym.