W X o 14 proc. mniej pasażerów w pociągach

  • PAP
opublikowano: 30-11-2020, 13:17

W październiku pociągami podróżowało 18,5 mln osób, czyli ponad 14 proc. mniej niż we wrześniu. W tym czasie koleją przewieziono blisko 21 mln ton ładunków, prawie o 6 proc. więcej niż miesiąc wcześniej - poinformował w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego.

Marek Wiśniewski

“Po wzroście liczby pasażerów między majem a wrześniem, w październiku znów widoczny był spadek liczby pasażerów. Kolej wybrało 18,5 mln osób - o 12,7 mln (40,5 proc.) mniej niż rok wcześniej” - dodano.

Z danych UTK wynika, że łączna liczba pasażerów w ciągu dziesięciu miesięcy 2020 r. wyniosła 183,4 mln. To ponad jedna trzecia mniej niż w tym samym okresie rok temu. Średnia odległość przejazdu jednego pasażera wyniosła od stycznia do końca października tego roku 61 km. Rok wcześniej odległość ta wynosiła blisko 67 km.

Największy udział w rynku przewozów pasażerskich ma Polregio. Z usług tego przewoźnika skorzystało w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku prawie 27 proc. wszystkich pasażerów. Na drugim miejscu, z niemal 20-proc. udziałem, znalazły się koleje Mazowieckie. Trzecie pod względem liczby przewiezionych osób jest PKP Intercity, z prawie 13 proc. udziałem w rynku.

“Październik to kolejny miesiąc, w którym niestety na wynik w przewozach pasażerskich ogromny wpływ miała epidemia koronawirusa. Po kilku miesiącach powolnych wzrostów liczby pasażerów znów odnotowano spadek. Ale był to również miesiąc, w którym możemy mówić o wzroście w przewozie towarów w ujęciu miesiąc do miesiąca” - wskazał cytowany w komunikacie prezes UTK Ignacy Góra.

Dodał, że potencjał przewozów towarowych potwierdza pojawienie się nowych przewoźników i widoczny rozwój segmentu przewozów intermodalnych. "Dla wielu przewoźników rośnie rola transportu międzynarodowego, który może także wyznaczać w najbliższych latach kierunek rozwoju transportu kolejowego” - ocenił Góra.

Urząd poinformował, że od początku roku koleją przewieziono 183 mln ton towarów, co oznacza spadek o 8,1 proc. w porównaniu do 2019 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane