Walmart pozwał Teslę za pożary spowodowane przez panele słoneczne

opublikowano: 21-08-2019, 08:56

Właściciel największej na świecie sieci supermarketów oskarża Teslę, że jej panele słoneczne spowodowały pożary na dachach kliku sklepów.

Walmart Inc. wskazał, że do pożarów w Kalifornii, Maryland i Ohio doszło w sklepach, które miały zainstalowane na dachach panele słoneczne Tesli.

Jeden z supermarketów sieci Wal-Mart
Jeden z supermarketów sieci Wal-Mart
Bloomberg

- Oczywiste jest stwierdzenie, że właściwie zaprojektowane, zainstalowane, sprawdzone i serwisowane systemy energii słonecznej nie ulegają samozapaleniu, a występowanie wielu pożarów z udziałem systemów energii słonecznej Tesli jest tylko jednym z wyraźnych oznak zaniedbania z jej strony – głosi pozew, który trafił do sądu we wtorek.

W 2016 roku Tesla przejęła spółkę instalującą panele słoneczne SolarCity Corp. za 2,6 mld USD. Wówczas największym akcjonariuszem i szefem obu firm był Elon Musk. Niektórzy akcjonariusze Tesli sprzeciwiali się transakcji. Walmart nawiązał w pozwie do transakcji.

- Kiedy Tesla przejęła SolarCity ratując upadającą firmę (…) nie doprowadziła do poprawy chaotycznych praktyk towarzyszących instalacji paneli ani nie wprowadziła adekwatnych protokołów konserwacji, które byłyby szczególnie ważne w świetle nieprawidłowych praktyk towarzyszących procesowi instalacji – skarży się amerykański detalista.

Walmart wynajął Tesli powierzchnię dachów ponad 240 sklepów pod instalacje solarne. Spółka Elona Muska była ich właścicielem i była odpowiedzialna za ich utrzymanie.

Walmart poinformował, że w maju 2018 roku stało się jasne, iż Tesla nie dotrzymuje warunków umowy i została poproszona o odłączenie systemów. Pomimo to doszło do jeszcze jednego pożaru sklepu w Yuba City w Kalifornii.

Walmart łączy z instalacjami Tesli łącznie siedem pożarów w swoich sklepach.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, MarketWatch

Polecane