Warta każdej złotówki

Auto do floty: Dacia Logan Van

Dacia Logan Van to ciekawa niskobudżetowa propozycja dostawczaka. Ale nie dla każdego. Użytkownik nie może wymagać od niego zbyt wiele. Wszak to auto z niskiej półki. Ułomne? Nie. Raczej warte swojej ceny.

Silnik benzynowy

Rzędowy, czterocylindrowy, dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Dostępny również z fabryczną instalacją LPG. Wyposażona w nią furgonetka pali około 2 litry gazu na 100 km więcej niż benzyny. Traci na mocy około 3 KM.

poj. 1,6 MPI moc 87 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,4 s

prędkość maksymalna 167 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 3,0 tys. obr./min) 128 Nmspalanie: w cyklu miejskim 11 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 6,5 l/100 km

Silnik diesla

Rzędowy, czterocylindrowy, Common Rail, turbosprężarka, dostępny wyłącznie z 5-stopniowa skrzynią manualną.

poj. 1,5 dCi moc 68 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 17,7 s

prędkość maksymalna 150 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,7 tys. obr./min) 160 Nmspalanie: w cyklu miejskim 6,2 l/100 kmz Geartronic 8,7 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,8 l/100 km

Rzędowy, czterocylindrowy, Common Rail, turbosprężarka, dostępny wyłącznie z 5-stopniowa skrzynią manualną.

poj. 1,5 dCi moc 85 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,3 s

prędkość maksymalna 163 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,9 tys. obr./min) 200 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,9 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,8 l/100 km

Wyposażenie

Base: wersja tak uboga, że producent, by zapełnić miejsce w tabelach, podaje, iż ma prędkościomierz i światło cofania. Poza tymi dwoma – oczywistymi – elementami pojazd ma ABS i jedną (dla kierowcy) poduszkę powietrzną. Jest też ścianka oddzielająca kabinę od przestrzeni ładunkowej. Do tego stalowe 15-calowe koła bez kołpaków. Co gorsza, wersji tej praktycznie nie można „doposażyć”. Na liście dodatków przy rubryce Base widnieje jedynie lakier metalizowany i wykładzina podłogi przestrzeni ładunkowej. Ta wersja jest dostępna wyłącz- nie z benzynowym silnikiem 1,6. Takie auto kosztuje 27 073 zł (netto).

Comfort: wersja droższa o 2277 zł (netto). Ale jest też jedyną, jaką można wybrać, kupując auto z silnikiem diesla lub benzynowe z fabryczną instalacją gazową. Zawiera to co wersja Base oraz m.in. boczne listwy ochronne, nieco przyciemnione szyby (boczne i przednia), wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek i oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Dla tej wersji przewidziano też dłuższą listę wyposażenia opcjonalnego. Można na niej znaleźć klimatyzację manualną i zdalne sterowanie centralnego zamka, są i elektrycznie podnoszone szyby oraz reflektory przeciwmgielne. Niestety, słowo „opcjonalne” oznacza konieczność dopłaty.

Miejsce

Dacia Logan Van to kawał samochodu – pełnoprawna furgonetka o ładowności do 800 kg. Jej blaszane wnętrze pozbawione tylnej kanapy i zaopatrzone w stałą przegrodę oddzielającą dwuosobową kabinę od przestrzeni ładunkowej ma 2,5 m sześc. pojemności. Maksymalna długość przewożonych przedmiotów może wynosić 1,94 m. Dla ułatwienia załadunku oba skrzydła tylnych drzwi można otwierać pod kątem nawet 180 stopni. Logan Van pociągnie przyczepę o masie 600 kg.

Warto kupić bo…

Dacia to tania alternatywa dla popularnych małych „dostawczaków”. To prosta konstrukcja i sprawdzone rozwiązania (wszak Logan garściami czerpie z magazynów Renault). Opinie użytkowników potwierdzają, że to auto warte swojej ceny.

Ok!Do twojej floty wybraliśmy…

Dacię Logan Van 1,5 dCi 85 KM Comfort za 35 366zł netto (43 500 zł brutto). Proponujemy diesla, bo to wciąż opłacalne rozwiązanie – szczególnie przy autach dostawczych, których roczne przebiegi z pewnością będą przekraczały 40 tys. km. Nie stawiamy na LPG, bo to drogie rozwiązanie. Po pierwsze – Logan Van z fabryczną instalacją gazową jest tylko o 3 tys. tańszy od naszej propozycji, po wtóre – w LPG nie wierzy żadna duża flota. Warto wziąć z nich przykład. Stawiamy na mocniejszą wersję z dwóch powodów. Pierwszy to moc. 68 KM słabszego diesla może nie wystarczyć, by bezpiecznie wyprzedzić załadowaną dacią ciężarówkę. Drugi – mocniejszy, 85-konny diesel jest oszczędniejszy. Jeśli wierzyć danym producenta, w mieście potrzebuje o 0,3 l ON na 100 km mniej niż słabsza odmiana. Różnica w cenie między słabszym i mocniejszym dieslem w pełni uzasadnia nasz wybór – to tylko niespełna 2 tys. zł. Namawiamy do wyboru wersji wyposażenia „Comfort”, bo nie mamy innego wyjścia. Diesel w tym aucie nie występuje z wyposażeniem podstawowym.

Czy wiesz, że...

Dacię Logan można kupić w wersji pick-up. Propozycja o tyle ciekawa, że „modułowa”. Można bowiem Logana pick-upa eksploatować „saute”. Wtedy jest to miniciężarówka o ładowności 800 kg, z paką, w której zainstalowano 16 uchwytów do mocowania ładunku i tylną, uchylną burtę o nośności 300 kg. Można też u dealera przerobić pick-upa. Dealerzy przygotowali kilka propozycji. Np. stelaż i plandekę, która chroni ładunek i zwiększa zdolności przewozowe lub zabudowę twardą – tzw. cargobox. Dla opisywanej wersji van też przewidziano możliwość zabudowy. Auto w tej wersji nadwozia można przekształcić w izotermę, dostosowując je do przewozu towarów przy stabilnej temperaturze i wilgotności.

Trzeba pamiętać, że…

Proste i tanie rozwiązanie mają wady, np. kiepskie spasowanie elementów. Najsłabszy silnik w ofercie (68-konny diesel) nie radzi sobie z załadowaną po dach „paką”. Oprócz imponującej przestrzeni ładunkowej i walorów praktycznych Dacia Logan Van nie oferuje zbyt wiele.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 35 366 zł netto (43 500 zł brutto).

Na kredyt: miesięczna rata 1237,61 zł

Bez wpłaty własnej (kwota kredytu 43,5 tys. zł), okres kredytowania 48 mies. Nominale procentowanie roczne 9,99 proc. (rzeczywista stopa procentowa 17 ,49 proc.). Całkowity koszt kredytu 15905,45 zł

W leasingu: miesięczna rata 909,00 (brutto) zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 6,3 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 761,00 (brutto) zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,8 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Warta każdej złotówki