Czytasz dzięki

Warta za pomocą IT chce rozbujać sprzedaż

Ubezpieczyciel inwestuje w system do sprzedaży polis. Nie zerwie przy tym długoletniej współpracy z Asseco.

Ubezpieczyciele przywiązują coraz większą wagę do informatyki. Dwa tygodnie temu informowaliśmy o ofensywie rynkowej, którą dzięki IT rozpoczął Allianz. — To, czego zawsze nam brakowało to nowoczesny system IT, który umożliwiłby stworzenie nowoczesnej taryfy dla klientów. Mamy go — mówiła wówczas Magdalena Nawłoka, wiceprezes Allianz.

PIERWSZA ODSŁONA:
PIERWSZA ODSŁONA:
Magdalena Nawłoka zapowiada, że komunikacja to pierwszy, ale nie ostatni, obszar w Allianzie, w którym będzie nowocześnie. W kolejce są polisy dla mieszkań, a pod koniec roku ubezpieczyciel zamierza wywrócić do góry nogami ofertę dla małych i średnich firm.
Marek Wiśniewski

Od kiedy trzy lata temu Proama weszła z przytupem na polski rynek ubezpieczeniowy, w branży trwa informatyczny wyścig zbrojeń. Debiutant pokazał, że nowoczesne rozwiązania IT mogą napędzić sprzedaż polis. Inne firmy idą w jego ślady i co kwartał któryś z zakładów informuje o kolejnej inwestycji w IT. Do tego wyścigu włączyła się druga siła na rynku majątkowym: Warta, która dotychczas bardzo oszczędnie inwestowała w informatykę. Ubezpieczyciel tworzy nowy system do sprzedaży polis.

— Do Warty dotarło, że narzędzia IT do sprzedaży, którymi dysponuje obecnie zakład, bardzo odstają od tego, z czego korzysta konkurencja. Stąd decyzja o budowaniu nowego systemu. Jest on ważny na rynku multiagencyjnym. Pośrednicy przywiązują dużą wagę do technologicznej łatwości sprzedaży polis — mówi menedżer z rynku ubezpieczeniowego. — Warta bardzo dużą wagę przywiązuje do innowacyjnych rozwiązań. Inwestujemy w najlepsze narzędzia, które zapewniają nam najwyższej klasy zaplecze systemowe — mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.

Przypomina, że nie tak dawno ubezpieczyciel zakończył wdrożenienowoczesnego systemu do likwidacji szkód. W pracę nad rozwiązaniem sprzedażowym Warta zaangażowała Decerto i IT Kontrakt z grupy Work Services. W projekcie uczestniczy także Asseco Poland, utrzymujące sędziwy system centralny ubezpieczyciela, który powstał jeszcze w latach 90. XX w. Ma go unowocześnić, tak by był w stanie współpracować z nowym systemem sprzedażowym. To oznacza, że Warta w najbliższej przyszłości nie zdecyduje się na wymianę systemu centralnego. To dobra wiadomość dla Asseco Poland. Po utracie lukratywnego kontraktu w PZU. Warta jest ostatnim dużym ubezpieczycielem w Polsce, który korzysta z rozwiązań rzeszowskiej spółki.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Warta zdecydowała się na rozwiązanie, które przez lata było stosowane w PZU. Ubezpieczyciel nie inwestuje w nowy system centralny, tylko łata stary tak długo, jak się da. Z jednej strony oznacza to mniejsze ryzyko i wydatki dla firmy. Z drugiej zaś stare rozwiązania są bardzo ograniczone i niewydolne — mówi nam osoba z rynku IT.

Taki krok nie jest czymś niezwykłym na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakłady niechętnie podchodzą do projektów związanych z wymianą systemów centralnych. W ostatnim czasie na takie inwestycje zdecydowały się Gothaer i PZU. Reszta zaś stawia na unowocześnianie już posiadanych rozwiązań połączonych z kupowaniem systemów do sprzedaży polis i likwidacji szkód. Warta jest ostatnim dużym ubezpieczycielem, który — za wyjątkiem systemu do likwidacji szkód — nie stawiał na informatykę.

Jeszcze kilka miesięcy temu takim maruderem był także Allianz, ale niemiecka firma w ubiegłym roku zdecydowanie postawiała na informatyzację. Na początku 2015 r. uruchomiła nowy system sprzedażowy, a w czerwcu dzięki niemu wprowadziła nowe taryfy w komunikacji. W ubiegłym roku w rozwiązania IT inwestowało także Generali.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane