Warto inwestować w Łodzi

AZA
opublikowano: 22-05-2007, 00:00

Świetna lokalizacja i dobry klimat w ratuszu — z tego zadowoleni są łódzcy przedsiębiorcy. Narzekają jednak na stan infrastruktury i brak kadry.

Świetna lokalizacja i dobry klimat w ratuszu — z tego zadowoleni są łódzcy przedsiębiorcy. Narzekają jednak na stan infrastruktury i brak kadry.

Centralne usytuowanie Łodzi w Polsce i w Europie to wciąż nie w pełni wykorzystany atut miasta. Ponad połową przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu KPMG „Łódź — dlaczego warto?”, wybrała miasto właśnie z tego względu.

Jednak rozwój miasta hamuje brak infrastruktury transportowej oraz zaplecza hotelowego. 70 proc. badanych nisko ocenia jakość lokalnych dróg, nieco lepiej są postrzegane drogi szybkiego ruchu. Jednak biorąc pod uwagę bliskość rozbudowywanych autostrad A1 (Północ-Południe) i A2 (Wschód-Zachód) oraz rozwój portu lotniczego w Łodzi, perspektywy usprawnień połączeń komunikacyjnych w regionie są dobre — wynika z raportu KPMG.

Łódź to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w Polsce i ma to bezpośrednie przełożenie na wielkość rynku. Jednak mimo ponad 750 tys. mieszkańców i 21 działających w Łodzi uczelni wyższych przedsiębiorcy mają problemy ze znalezieniem pracowników. Dwie trzecie firm odczuło ten problem z powodu wyjazdu fachowców za granicę. Do tego dokłada się odpływ pracowników z łódzkiego rynku do Warszawy. Szczególnie odczuwalny jest brak inżynierów, techników i wykwalifikowanych robotników.

Firmy dobrze oceniają współpracę z samorządami. Jej rezultatem jest m.in. napływ inwestorów do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W rankingu efektywności SSE w Polsce KPMG w 2006 r. przyznała łódzkiej strefie trzecie miejsce. Inwestorów przyciąga m.in. duży rynek zbytu i niskie koszty pracy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AZA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu