WCT widzi zyski na wąskim torze

Arkadiusz Braumberger
opublikowano: 21-06-1999, 00:00

WCT widzi zyski na wąskim torze

Polskie kolejki wąskotorowe po sprywatyzowaniu mogą przynosić zyski — twierdzi Richard Cottrell z Wisconsin Central Transportation.

Jego zdaniem, największą w Europie polską sieć kolei wąskotorowych można z powodzeniem wypromować jako atrakcję turystyczną. Ich zarządzaniem powinna się zająć jedna spółka, która po ich przejęciu i zgromadzeniu środków, odbudowałaby i zmodernizowała istniejące linie.

— W Wielkiej Brytanii koleje wąskotorowe ocalały dzięki pasjonatom, którzy założyli prywatne firmy i uratowali je przed zamknięciem. Sieć została odnowiona i przynosi obecnie zyski. Jedna z linii, Welsh Highland Railway, która została zamknięta w 1929 r., wkrótce będzie przebudowana i uruchomiona ponownie. Koleje wąskotorowe, potraktowane jako atrakcja turystyczna, na pewno na siebie zarobią — dodaje Richard Cottrell.

W Polsce istnieje 20 linii kolei wąskotorowej. Niektóre z nich biegną przez malownicze tereny, np. Białowieżę czy Bieszczady. BR

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Arkadiusz Braumberger

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / WCT widzi zyski na wąskim torze