Web Marketing znów szuka kupca
Wczoraj doszło do ostatecznego zerwania negocjacji pomiędzy ST Group i Web Marketing na temat przejęcia tej ostatniej spółki przez wrocławskiego dystrybutora zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Głównym powodem tej decyzji był majowy zakup przez STG udziałów w firmie Internet Idea, zarządzającej portalem yoyo. pl.
W pierwszej dekadzie maja STG poinformowało o zakupie 25 proc. udziałów w spółce Internet Idea oraz udziały w spółce Spin, która jest udziałowcem Internet Idei. W sumie za 3 mln USD (ponad 13 mln zł) STG ma 37 proc. udziałów Internet Idei. Wcześniej, pod koniec marca, giełdowa spółka poinformowała, że za podobną sumę (11 mln zł) zamierza kupić Web Marketing. Firmy podpisały list intencyjny w tej sprawie. Web Marketing, który prowadzi w Internecie serwis medialny, miał przyjąć nazwę STG Internet i stanowić centrum internetowej strategii giełdowej spółki.
Wiadomo również, że STG zanim podpisało list intencyjny z Web Marketing, rozmawiało z właścicielami portalu yoyo. pl. Jednak portal dostał też propozycję od amerykańskiej instytucji finansowej (CS First Boston) i zawiesił rozmowy z STG.
— Rozmawialiśmy z kilkoma partnerami. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na STG, gdyż inwestor branżowy daje więcej niż finansowy. Mieliśmy też pewność, że wokół nas będzie budowana strategia internetowa STG — mówi Arkadiusz Kuich, prezes Idei.
Web Marketing finalizuje obecnie umowę w sprawie zakupu udziałów w jednej z technologicznych firm ze Szwajcarii i sam znów jest na sprzedaż. MZ