Dwa słodkie koncerny — Kraft Foods (właściciel m.in. takich marek, jak: Milka, Prince Polo, Alpen Gold) i Lotte Wedel — toczą gorzką walkę nie tylko udziały w rynku wyrobów czekoladowych (w którym ostatnim zwycięzcą jest ten pierwszy), ale również o ciastka z galaretką oblane czekoladą. Efekt? Zgodnie z postanowieniem sądowym Lotte Wedel właśnie wycofuje je z rynku — zarówno ze sklepowychpółek, jak i magazynów. A sprawa o czyn nieuczciwej konkurencji, o który Wedla oskarża Kraft Foods wciąż jest w toku.
Delicje Szampańskie przez ostatnie dwadzieścia lat kilkakrotnie zmieniały właściciela. Każdy kolejny przedłużał jednak licencję na używanie na ich opakowaniach logo Wedla. Zrezygnował z niego dopiero Kraft Foods i w zeszłym roku zniknęło ono z opakowań delicji produkowanych przez LU Polska. W tym roku Lotte Wedel powróciło do produkcji ciastek z galaretką w czekoladzie i w kwietniu na sklepowych półkach zadebiutowały Jedyne od Wedla. Szata graficzna ich opakowań to właśnie powód sporu sądowego obu koncernów.
Zdaniem zarządu Kraft Foods, opakowanie wedlowskich jedynych jest zbyt podobne do opakowań delicji, ale zabieg ten wprowadza w błąd konsumentów i sprawia, że niektórzy z nich przez pomyłkę wybierają te wedlowskie, co oznacza straty biznesowe. Sąd, w wydanym postanowieniu, zdecydował się nakazać „wycofania z obrotu na czas trwania procesu ciastek Jedyne od Wedla w dotychczasowychopakowaniach (...), zakazać używania nazwy Jedyne od Wedla w odniesieniu do okrągłych ciastek z żółtobrązowym spodem i brązowym wierzchem zawierającym centralnie umieszczoną wypukłość (...) oraz zakazać na czas trwania procesu używania dotychczasowych stosowanych opakowań ciastek Jedyne od Wedla, a także opakowań do nich podobnych”.
— Postępowanie zabezpieczające nie przesądza kwestii naruszenia prawa, lecz jedynie tymczasowo zabezpiecza interes jednej ze stron. Jesteśmy przekonani, że nasze działania nie naruszają praw osób trzecich i wierzymy, że sąd po wysłuchaniu naszych argumentów w tej sprawie podzieli nasze przekonanie — mówi Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel.
Spółka nie chce ujawniać, jak wysokie są koszty tej operacji, zasłaniając się tajemnicą handlową. W piśmie kierowanym do klientów zapewnia, że biszkopty z galaretką oblewane czekoladą będą od grudnia dostępne w świątecznej, „ekskluzywnej i limitowanej serii opakowań” i że nie zamierza rezygnować z tego rynku. Według danych spółki (za AC Nielsen) biszkopty z galaretką stanowią 14,3 proc. całego ciastkarskiego rynku.