Więcej lotów na Daleki Wschód

MIB
11-03-2011, 11:21

Linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku przez 20 lat zamówią nawet 8560 samolotów — ocenia Airbus.

Samolot Airbus (fot. Bloomberg)
Zobacz więcej

Samolot Airbus (fot. Bloomberg)

Łączną wartość maszyn, które w ciągu najbliższych dwóch dekad zamówią linie lotnicze z Dalekiego Wschodu szacuje się na 1,2 mld USD. Będzie to stanowiło 33 proc. prognozowanych w tym czasie dostaw nowych samolotów na całym świecie. Azja i Pacyfik staną się największym rynkiem przewozów lotniczych, wyprzedzając USA i Europę. Prognoza Airbusa zakłada "intensywniejszy od przeciętnego" rozwój ruchu pasażerskiego i towarowego w tym regionie oraz konieczność wymiany około 78 proc. spośród 3680 użytkowanych tam samolotów.

Airbus oczekuje, że liczba pasażerów przewożonych przez linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku będzie wzrastała co roku o 5,8 proc., a towarów o 7 proc. Dla porównania, średni wzrost dla całego świata może wynosić 4,8 proc. w przypadku ruchu pasażerskiego i 5,9 proc. w przypadku cargo.

Równocześnie przewiduje się, że po wymianie większości samolotów przewoźnicy w tym regionie nadal będą obsługiwać jedną z najmłodszych i najbardziej ekologicznych flot na świecie.

— Za 20 lat linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku będą obsługiwały jedną trzecią całego ruchu pasażerskiego na świecie i dwie trzecie ruchu towarowego przechodzącego przez ten region — ocenia Chris Emerson, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za strategię rozwoju produktu i prognozy rynkowe.

Co więcej, według przewidywań Airbusa w regionie Azji i Pacyfiku będzie największy popyt na duże samoloty. Wynika to z koncentracji zaludnienia wokół głównych ośrodków miejskich i, co za tym idzie, zapotrzebowania na większą liczbę miejsc na trasach łączących szybko się rozwijające metropolie. W efekcie przewoźnicy z tego regionu zakupią w ciągu dwóch następnych dekad około 3360 nowych szerokokadłubowych samolotów. Stanowi to 40 proc. wszystkich dostaw takich maszyn na całym świecie. Do tego dojdzie jeszcze zakup około 780 bardzo dużych statków powietrznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Więcej lotów na Daleki Wschód