Więcej wyjazdów w niższej cenie

opublikowano: 06-09-2018, 22:00

Wzrost sprzedaży wycieczek w sezonie letnim wyniesie ponad 40 proc. — prognozuje Polska Izba Turystyki (PIT), która razem z portalami wakacje.pl, travelplanet.pl i fly.pl podsumowała tegoroczne wakacje (wyjazdy od 28 kwietnia do 31 sierpnia).

Polacy najczęściej wybierali w biurach podróży tygodniowe wakacje (80 proc.), samolotem (94,6 proc.), z opcją all inclusive (70 proc.). Średnia cena rezerwacji wyniosła 5709 zł (rok temu 5962 zł), a cena imprezy spadła do 2175 z 2355 zł. 28,9 proc. turystów kupiło wakacje na co najmniej trzy miesiące przed wyjazdem. Rok temu było to 22,7 proc. last minute, do 10 dni przed wylotem, wybrało 34 proc. osób wobec 36 proc. rok temu. PIT podsumowała także rynek organizatorów wypoczynku dla dzieci i młodzieży, z których oferty skorzystało ich 1,24 mln, o 8 proc. więcej niż rok temu.

— Niestety, ponad 25 proc. osób wyjechało z firmami, które nie mają wpisu do rejestru organizatorów, a prawie 17 proc. uczestników nie było objętych zabezpieczeniem pokrycia kosztów powrotu do kraju — mówi Andrzej Kindler, wiceprezes PIT.

Dużych firm, które obsłużyły ponad 5 tys. osób, jest osiem, najwięcej jest mikrofilm, które zorganizowały wyjazdy dla maksymalnie setki dzieci — ponad 3 tys.

2175 zł Tyle średnio kosztowały zagraniczne wakacje w tym roku, w ubiegłym — 2355 zł.

1,4 mln Tylu Polaków wykupiło w pierwszym półroczu wycieczki w biurach podróży.

1,24 mln Tylu uczestników miało w tym roku wyjazdy dla dzieci i młodzieży.

1,34 bln USD Tyle wyniosły przychody branży turystycznej na świecie. To najlepszy wynik od 2010 r. Sektor odpowiada za 10 proc. PKB, 7 proc. eksportu i 10 proc. miejsc pracy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Więcej wyjazdów w niższej cenie