Wielka Brytania: lockdown napędził sprzedaż w supermarketach

opublikowano: 08-12-2020, 10:16

W listopadzie sprzedaż w brytyjskich supermarketach wzrosła o 10,1 proc. To efekt wprowadzenia drugiego lockdownu, pisze Reuters.

Drugi lockdown, mający na celu spowolnienie rozwoju nowych zakażeń koronawirusem, rozpoczął się 5 listopada i trwał do 1 grudnia. Nieczynna była większość sklepów, a także puby, restauracje i kawiarnie, co napędziło sprzedaż w supermarketach.

W listopadzie najmocniej wzrosła obroty sieci Morrisons – o 9,8 proc. Sainsbury’s zyskało 8,1 proc., Tesco 7,6 proc., a Asda 5,7 proc. Sprzedaż mrożonek wzrosła o 19,7 proc., a alkoholu o 23,2 proc.

Sprzedaż internetowa wzrosła o 109 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a udział wydatków na artykuły spożywcze w internecie osiągnął 13,6 proc. w porównaniu z 7,1 proc. w listopadzie 2019 roku. Nielsen przewiduje, że w grudniu tego roku Brytyjczycy wydadzą na żywność nawet o 1 mld GBP więcej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane