Wielki, mimo że taniej

Auto do floty: Dacia Lodgy

Duży nowy van z dieslem za 50 tys. zł z małym okładem? Od teraz to możliwe. W Dacii. Lodgy może się spodobać w małych firmach. Dlaczego? Bo na co dzień może być furgonetką na pianino, a od święta 7-osobowym autem dla rodziny. Oczywiście plastiki są twarde, stylistyka nieco toporna, a lista opcji uboga. Ale cena rekompensuje te deficyty.

Warto kupić, bo…

Stosunek wielkości auta do jego ceny jest w przypadku Logdy bardzo atrakcyjny. Dacia ma bogatą sieć serwisową. Lodgy jest do bólu praktyczna.

Trzeba pamiętać, że…

Lodgy jest tania. Ma to swoje konsekwencje stylistyczne. By cieszyć uszy muzyką, trzeba dopłacić 900 zł, bo podstawowe pakiety nie zawierają odtwarzacza CD. Kolejną konsekwencją niskiej ceny jest brak w standardzie ESP (wymaga dopłaty 1200 zł). W segmencie vanów to wyjątek.

Dacię Logdy z silnikiem wysokoprężnym dCi 90, wyposażeniem Laureate w wersji 5-osobowej za 52 500 zł.

Wybieramy diesla, bo zakładamy, że tego typu samochód będzie w twojej firmie jeździł sporo. Poza tym to relatywnie niedrogi diesel. Nie stawiamy na mocniejszą jednostkę, bo jest dostępna wyłącznie z najdroższym pakietem wyposażenia (za 62 000 zł). Proponujemy pakiet Laureate, bo zawiera minimum tego, co powinien mieć nowoczesny samochód. Nie proponujemy wersji 7-osobowej, gdyż założyliśmy, że auto będzie przede wszystkim pracowało. Jeśli chcesz Lodgy wykorzystać np. na taksówkę, rozważ możliwość dopłaty (2000 zł) do wersji 7-osobowej.

Pamiętaj, że samochód nie ma radia (trzeba za nie dopłacić 900 zł).

Wyposażenie

Access. Wersja dostępna tylko z silnikiem benzynowym 1,6 i w wersji 5-miejsowej. Cena bardzo interesująca – 37 900 zł. Zawartość już mniej. Są cztery poduszki powietrzne i ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania. Jest wspomaganie układu kierowniczego. Zderzaki w kolorze nadwozia, ale lusterka i klamki w plastikowej czerni. Szyby podnoszone ręcznie, tylna kanapa składana, ale tylko w całości. Schowek w desce rozdzielczej otwarty. Są za to relingi dachowe i zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego. Tylna kanapa jest wyposażona w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Z gadżetów: zapalniczka i przenośna popielniczka. Auto spoczywa na 14-calowych stalowych felgach. Zamiast kołpaka… kapsel (tzw. kołpak centralny).

Ambiance. Wersja dostępna z dwoma silnikami (benzynowym 1,6 i słabszym dieslem) w wersjach 5- i 7-osobowej. Zawiera ubogi pakiet Access i komputer pokładowy, podłokietnik w przednich drzwiach, boczne listwy ochronne i dwubarwne zderzaki. Konsola centralna wzbogacona o wstawkę z plastiku imitującego metal. Schowek w konsoli centralnej zamykany. Przednie szyby są podnoszone elektrycznie, a kierowca ma do dyspozycji centralny zamek zdalnie sterowany. Kanapa drugiego rzędu jest składana i dzielona (1/3 i 2/3), a trzeciego rzędu (w wersji 7-osobowej) składana w całości i wyjmowana. Zamiast 14-calowych kół z kapslami są 15-calowe stalowe z pełnymi kołpakami. Dacia Lodgy z tym pakietem i silnikiem benzynowym kosztuje 40 900 zł, z dieslem 49 000 zł. Dopłata do wersji 7-osobowej to 2000 zł.

Laureate. Jedyna wersja dostępna dla wszystkich silników. Zawiera zestaw z wersji Ambiance oraz kilka chromowanych dodatków stylistycznych, klamki i lusterka (podgrzewane i regulowane elektrycznie) w kolorze nadwozia, manualną klimatyzację, światła przeciwmgłowe i ogranicznik prędkości. Do tego kolumna kierownicy regulowana jest na wysokość podobnie jak fotel kierowcy. O regulację wysokości wzbogacono również przednie pasy bezpieczeństwa. W górnej części deski rozdzielczej – zamykany schowek. Ceny Lodgy z tym pakietem zaczynają się od 44 400 zł.

Prestige. Pakiet zarezerwowany dla najmocniejszego silnika diesla. Logdy Prestige kosztuje 60 000 zł (w wersji 7-osobowej – 62 000 zł). Na jej pokładzie zawartość pakietu Laureate wzbogacona o system Media Nav (nawigacja z 7-calowym dotykowym ekranem i radioodtwarzacz), system stabilizacji toru jazdy ESP, elektrycznie podnoszone tylne szyby i system wspomagania parkowania tyłem (ten ostatni wyklucza, niestety, możliwość montażu haka holowniczego). Kierownica i gałka zmiany biegów są pokryte skórą. Jeśli zdecydujesz się na wersję 5-osobową, w bagażniku znajdziesz siatkę zabezpieczającą bagaż. Lodgy Prestige spoczywa na 16-calowych felgach aluminiowych.

Miejsce

Bagażnik Dacii Lodgy pomieści 827 l (do górnej krawędzi oparć w konfiguracji 5-osobowej), 207 l (do górnej krawędzi oparć w konfiguracji 7-osobowej). Jeśli złożyć tylne kanapy, to do wysokości dachu przestrzeń bagażowa wynosi 1861 l. Jeśli natomiast usunąć kanapy w ogóle, przestrzeń urośnie do niebagatelnych 2617 l.

Silnik benzynowy

1,6 MPI. Czterocylindrowy,rzędowy, 8-zaworowy. Dostępnywyłącznie z 5-biegową skrzyniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1598 ccmmoc82 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 2,8 tys. obr./min) 134 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s

prędkość maksymalna 160 km/hspalanie: w mieście 9,6 l/100 kmpoza miastem 6,0 l/100 km

Silnik Diesla

dCi 90. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,4 s prędkość maksymalna 169 km/h spalanie: w mieście 5,1 l/100 km poza miastem 4,1 l/100 km

dCi 110. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, doładowany (sprężarka o zmiennej geometrii). Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 107 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,759 tys. obr./min) 240 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,6 s prędkość maksymalna 175 km/h spalanie: w mieście 5,3 l/100 km poza miastem 4,0 l/100 km

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 52 500 zł.

Na kredyt (miesięczna rata):

1033,41 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

1035,92 zł

Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,88 proc.

1061,47 zł

Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 1027,00 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 9,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 835,00 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 38,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Chevrolet Orlando 2,0D 130KM LS 72 490 zł Ford C-max Grand 1,6 TDCi 95KM ambiente 77 950 zł Seat Altea XL 1,6 TDI 105 KM Reference 73 618 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wielki, mimo że taniej