Wielki powrót do biur. A może wielki odwrót?

opublikowano: 13-08-2021, 06:00

Niektórzy pracownicy od roku i pięciu miesięcy pracują z domu. Czy dziś, kiedy mamy szczepionkę i wiedzę o koronawirusie, nadszedł czas na wielki powrót do biur?

Zacznijmy od tego, co planują pracodawcy. Zbadała to agencja pracy Manpower. Okazuje się, że większość działających w Polsce firm chciałaby powrotu pracowników. Nie we wszystkich krajach Europy sytuacja tak wygląda, są takie, w których większość pracodawców zamierza utrzymać pracę zdalną. Oczekiwania pracodawców nie do końca są zbieżne z oczekiwaniami pracowników. Co z tego wyniknie - mówi Katarzyna Pączkowska, dyrektor ds. rekrutacji stałej w Manpower.

Maciej Gołębiewski, asset management and leasing director w Globalworth, firmie, która ma w Polsce 22 biurowce, opowiada, jak wygląda powrót do biur. Twierdzi, że już się zaczął i trwa w najlepsze. Piotr Smagała, dyrektor zarządzający REDD, firmy monitorującej dane z rynku nieruchomości komercyjnych, podaje jednak niezbyt optymistyczne statystyki. O wielkim powrocie do biur najemcy i deweloperzy mogą tylko pomarzyć. A co robią firmy? Daria Gostkowska, dyrektorka obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w BNP Paribas, opowiada, kiedy pracownicy tego banku wrócą do biura.

Czy obawy pracodawców o zdrowie pracowników nie są bezpodstawne? Marta Zaraska, autorka książek naukowych, napisała w ostatniej, „Growing Young How Friendship, Optimism and Kindness Can Help You Live to 100” o tym, jak ważne dla zdrowia są relacje międzyludzkie. Odpowiada na pytanie, czy półtora roku siedzenia w domu nie szkodzi zdrowiu, skoro kontakty z innymi gwarantują nam zdrowe i długie życie.

Niektórzy już uwierzyli, że nigdy nie wrócimy do biur w stopniu sprzed pandemii. Work & Spa buduje na tym biznes - oferuje na wynajem ciekawe miejsca do pracy - samodzielnej albo zespołowej. Praca z teatru, kawiarni, ogrodu zoologicznego czy pensjonatu z dodatkowymi atrakcjami ma być nowym benefitem pracowniczym. Tomasz Gondek, współzałożyciel spółki, opowiada, jak powstał pomysł.

Choć niektórzy wierzą, że wrócimy do biur, to większość moich gości uważa że już nigdy nie będzie tak samo. Pożyjemy, zobaczymy. Możliwe, że nasze życie zostanie spokojniejsze, mniej korporacyjne, bardziej rodzinne. Czego nam wszystkim życzę.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane