WIG20 balansuje na krawędzi 1700 pkt

Jakub Ozdowski
opublikowano: 01-12-2008, 11:53

Choć sprzedających na dzisiejszej sesji jest jak na lekarstwo, udało im się urwać WIG-owi20 kilkadziesiąt cennych punktów. Mimo solidnej przeceny, krajowe blue chipy znajdują się w połowie europejskiej stawki.

Próby powrotu WIG20 do zielonej strefy rynku skończyły się, jak na razie, porażką. Choć na rynku nie widać zdecydowanej dominacji sprzedających, również kupujący nie wyrywają się do akcji. Świadczą o tym obroty, które po dwóch i pół godzinie handlu przekroczyły dopiero 300 mln zł. Zapewne jest to łapanie oddechu przed kolejnym marszem na północ. Byki wyznaczyły sobie dość wymagający cel, a mianowicie zdobycie oporu na poziomie 1,9 tys. pkt.

Początek tygodnia rozpoczął się podobnie również na przeważającej większości europejskich giełd. Na naszym kontynencie w górę idą indeksy, które nie załapały się na ostatnie dynamiczne wzrosty. O godz. 11:35. najmocniej rósł bułgarski Sofix zyskujący prawie 1 proc. Na drugim biegunie znajdował się rosyjski RTS tracący blisko 4 proc.

Wśród krajowych blue chipów najmocniej w dół szły akcje  GTC, które tuż po godz. 11:30. traciły ponad 6 proc. Cóż, w tylko w zeszłym tygodniu akcje dewelopera urosły o blisko 45 proc. Podaż wciąż atakowała Lotos, który szedł w dół o 6 proc. Wciąż nie milkną echa po drastycznej rekomendacji dla akcji spółki naftowej na zero. Spadkom nie opierał się również Polnord spadający o blisko 5 proc. Dalej plasował się KGHM, który oddawał 4,9 proc. mimo drożejącej na giełdzie metali w Londynie miedzi.

Na szerokim rynku podaż rzuciła na kolana spółki, które przeinwestowały w opcje walutowe.  Rafako traciło blisko 30 proc., a  Ropczyce ponad 22 proc. Spadkom nie opierał się również bank  Millennium, który oddawał już 7,5 proc. To już kolejny dzień dynamicznej przeceny spółki, która cierpi z powodu sprzedaży feralnych produktów opcyjnych.

O godz. 11:40 WIG20 szedł w dół 2,4 proc. Spadkom nie opierały się również maluchy i średniaki.  mWIG40 tracił 1,9 proc., a  sWIG80 oddawał 1,4 proc.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jakub Ozdowski

Polecane