Wiosna, ach to Ty!

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2013-03-29 00:00

Mawia się, że twarz jest zwierciadłem duszy. Warto więc zadbać o jej piękno — zwłaszcza wiosną.

Wiedza Polek na temat pielęgnacji twarzy systematycznie rośnie.

— Kobiety coraz częściej szukają kosmetyków ściśle odpowiadających ich potrzebom. Zwracają uwagę na swój wiek i rodzaj cery, a także jej problemy, np. suchość, pękające naczynka czy trądzik — mówi Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda.

Otwarci na potrzeby

Okazuje się jednak, że większa jest nie tylko świadomość klientek — rosną także ich wymagania wobec producentów, którzy prześcigają się w oferowaniu specjalistycznych kosmetyków. Wśród nowości dominują kremy i emulsje redukujące oznaki starzenia.

— Na początku roku wprowadziliśmy na rynek krem z linii Bio-Performance do walki ze zmarszczkami, utratą jędrności i elastyczności skóry. Produkt zapewnia potrójny efekt liftingu. W cztery tygodnie przywraca skórze to, co utraciła przez ostatnich siedem lat — zapewnia Ewa Kłosińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Shiseido. Z kolei Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris zaproponowało klientkom po czterdziestce krem przeciwzmarszczkowy z linii Clinic Way, który hamuje procesy starzenia skóry, zmniejsza jej przebarwienia i suchość, a także wspomaga reaktywację komórek i tkanek. Linię kosmetyków do pielęgnacji twarzy wypuściła na rynek również Bielenda.

— Biotechnologia Ciekłokrystaliczna 7D to linia zaprojektowana, by sprostać wymaganiom pań w każdym wieku, nawet po siedemdziesiątce. Seria zawiera również propozycję dla cery młodej. Kremy Młodzieńczy Blask odżywiająskórę, zapewniają jej świeży i matowy wygląd przez cały dzień, redukują błyszczenie — opowiada dyrektor marketingu Bielendy. Połączeniem kremu nawilżającego, podkładu i filtra chroniącego przed promieniami UV jest Perfect Hydrating BB Cream SPF 30, który w kwietniu tego roku wprowadzi do oferty Shiseido.

— Krem ujednolica koloryt skóry, zmniejsza widoczność porów i chroni przed wolnymi rodnikami. Beztłuszczowa formuła jest dostępna w dwóch odcieniach odpowiednich dla wszystkich karnacji — wyjaśnia Ewa Kłosińska.

Kobiecy niezbędnik

Choć kosmetyki do pielęgnacji twarzy cieszą się zainteresowaniem klientek przez cały rok, preferencje pań co do konsystencji produktu zmieniają się w zależności od sezonu.

— Latem popularniejsze są lżejsze, bardziej nawilżające kremy, podczas gdy zimą, ze względu na skłonność skóry do przesuszania się, panie chętniej sięgają po kosmetyki gęstsze i bardziej odżywcze — mówi Joanna Wierzbicka-Łakomy, kierownik produktu Pielęgnacja Twarzy marka Lirene.

Kobiety coraz częściej kupują także produkty z górnej półki. Zdaniem Iwony Kamińskiej, menedżerki ds. PR i szkoleń, opowiedzialnej za Polskę i kraje bałtyckie w firmie Sisley Kosmetyki, to pozytywne zjawisko.

— Cena kosmetyku luksusowego obejmuje najwyższej jakości składniki aktywne, koszty badań naukowych i patentów, wiele testów laboratoryjnych i klinicznych. To gwarancja skuteczności i bezpieczeństwa produktu — twierdzi Iwona Kamińska. &

WCIĄŻ PIĘKNA

Krem Advanced Super Restoring zwalcza podstawowe oznaki starzenia skóry: utratę jędrności, sprężystości i głębokie zmarszczki. Powstał na bazie ekstraktu z liści różanego jabłuszka, który chroni komórki odpowiedzialne za wytwarzanie kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego przed uszkodzeniami wywołanymi m.in. przez promienie UV. Krem dla wszystkich typów skóry do stosowania rano i wieczorem.

Shiseido Cena: 460 zł (50 ml)

GŁĘBOKIE OCZYSZCZANIE

Botanical D-Tox to kosmetyk pielęgnacyjny, który eliminuje toksyny z zewnętrznej i wewnętrznej warstwy skóry, wspomaga jej naturalne mechanizmy obronne, dzięki czemu znikają oznaki zmęczenia. Zawiera wyciągi z ryżu, pszenicy, miłorzębu, liścia rozmarynu, chmielu, gliceryny roślinnej, kwiatów rumianku, a także olejki eteryczne z majeranku i lawendy, masło Karité i olejek słonecznikowy.

Sisley Cena: 705 zł (30 ml)

LUKSUSOWA LINIA DO PIELĘGNACJI TWARZY

Sensai Ultimate The Cream to najbardziej technologicznie zaawansowany i luksusowy krem Sensai. Bogata konsystencja odżywia skórę i zapewnia nieskazitelną, jasną, rozświetloną cerę. Produkt zawiera kompleks sakura eternal, jedwab koishimaru EX, regenerujący kompleks CPX, ekstrakt olejku ryżowego. Krem przywraca skórze witalność od wewnątrz, pozostawiając ją gładką i sprężystą jak jedwab. Kanebo Cena: 3200 zł (40 ml)

Sensai Ultimate The Lotion to lotion wstępny o bogatej konsystencji. Głęboko nawilża skórę, dając błyskawiczne odczucie świeżości. Wzbogacony aktywnymi składnikami: kompleksem sakura eternal, jedwabiem koishimaru EX i regenerującym kompleksem CPX. Lotion ON zapewnia skórze jędrność, świetlistośći i jedwabistość. Kanebo Cena: 1100 zł (125 ml)

Sensai Ultimate The Emulsion — kremowa emulsja rewitalizująca skórę. Zawiera kompleks sakura eternal, który naprawia komórki uszkodzone przez promieniowanie UV i RFT. Emulsja odżywia, nawilża i ujędrnia skórę, dodaje jej świetlistości, gładkości i sprężystości. Kanebo Cena: 1650 zł (100 ml)