Wizyta.pl oczarowała światowe marki

Pomysł na biznes: Spółka byłego menedżera Microsoftu i prezesa radia RMF chce podbić świat. Ledwie powstała, a już zainteresowali się nią globalni gracze

Powstała 27 listopada 2013 r. spółka Wizyta. pl będzie jedną spośród trzech polskich i 20 wszystkich firm, które w czerwcu zaprezentują się w Paryżu przedstawicielom Orange z różnych krajów. To efekt docenienia jej w programie Orange Fab. Wyselekcjonowanym w nim start-upom telekom oferuje możliwość stworzenia wspólnej oferty na zasadzie podziału zysków, zakup licencji, a nawet wejście kapitałowe do spółki.

STRZYŻENIE PREZESA: Miałem już serdecznie dość umawiania się przez telefon do fryzjerki i tego, że w trakcie strzyżenia odchodzi, by odbierać telefony od innych klientów. Postanowiłem więc coś z tym zrobić — wspomina Bartłomiej Danek, prezes Wizyty.pl. [FOT. WM]
Zobacz więcej

STRZYŻENIE PREZESA: Miałem już serdecznie dość umawiania się przez telefon do fryzjerki i tego, że w trakcie strzyżenia odchodzi, by odbierać telefony od innych klientów. Postanowiłem więc coś z tym zrobić — wspomina Bartłomiej Danek, prezes Wizyty.pl. [FOT. WM]

— Celem programu Orange Fab jest rozwój działalności biznesowej małych i średnich firm, które pozwolą na zbudowanie innowacyjnych produktów lub usług. Współpraca w pierwszej kolejności dotyczy Polski, ale nie wykluczamy także możliwości wspólnego działania na wszystkich rynkach, gdzie obecny jest Orange — mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

— Interesuje nas sieć sprzedaży oraz możliwość stworzenia wspólnej oferty, gdyż firmy, do których kierujemy swój produkt, potrzebują internetu i urządzeń pozwalających z niego korzystać — sugeruje rozwiązanie Bartłomiej Danek, pomysłodawca i prezes Wizyty.pl.

Obie strony zastrzegają, że na ustalenie, czy i jak będą współpracować, mają 12 tygodni. Wizyta.pl ma już jednak pierwszy sukces na koncie. Na jej oprogramowanie zdecydowały się działające w Polsce salony fryzjerskie Wella Professionals i Londa Professional. Obie marki są częścią koncernu Procter & Gamble, choć w regionie zarządza nimi chorwacka spółka Orbico, współpracująca m.in. z Bossem oraz Dolce & Gabbana.

Nie dzwoń, tylko klikaj

Bartłomiej Danek to były członek zarządu Home.pl, największej polskiej firmy hostingowej, a wcześniej szef działu produktów z rodziny Office w polskim Microsofcie. Jednym z trzech jego wspólników jest Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF, należącej do niemieckiego koncernu medialnego Bauer. Oferują system umawiania klientów na konkretne godziny.

Wśród kilkudziesięciu pierwszych użytkowników mają fryzjerów, kosmetyczki, gabinety lekarskie, zakład regeneracji klimatyzacji i kręgielnię. W zamian za miesięczny abonament firmy te otrzymują subdomenę w serwisie wizyta. pl, w której ich klienci widzą wolne terminy, i przez internet sami wpisują swoje wizyty.

System pokazuje tylko te terminy, w których usługa może być wykonana. Dobór terminów może bazować wyłącznie na braku innych klientów w zakładzie, jak i wolnym czasie pracowników o konkretnych kwalifikacjach. Ustala to usługodawca poprzez przypisanie konkretnym pracownikom możliwości wykonywania określonych usług. Może też ustalić wyprzedzenie, z jakim udostępnia możliwość rezerwacji wizyty — by klienci nie rezerwowali terminów ze zbyt dużym wyprzedzeniem, albo w ostatniej chwili.

— Odwróciliśmy zasadę działania już istniejących systemów rezerwacji. U nas klient nie dzwoni, by się umówić, tylko umawia się sam. Nie odrywa tym samym pracowników od obsługi klientów. Gdy się umawia, nie musi szukać wolnego terminu. Innych po prostu nie widzi — zaznacza Bartłomiej Danek.

Zakład usługowy może przy tym przypominać klientom o wizytach SMS-ami lub e-mailami. A klienci będą mogli niebawem automatycznie dodawać umówione wizyty do prywatnych kalendarzy oferowanych przez Google’a i Microsoft pod markami Gmail i Outlook.com.

Poza abonamentową współpracą z małymi firmami Wizyta.pl oferuje swój system klientom mającym całe sieci punktów usługowych. Tak jak Wella czy Londa mogą z niego korzystać w dowolnej domenie i szacie graficznej. I właśnie dzięki takim klientom liczy na globalny sukces. Lada dzień Wizyta.pl uruchomi też anglojęzyczną mutację dla małych firm pod adresem reservlo.com. Niedawno podłączyła się do systemu płatności Paypal.

Globalne ambicje

— Wiadomo, że bez tego nie mamy czego szukać w Stanach Zjednoczonych, a nas interesuje ekspansja międzynarodowa. Wersję polską traktujemy jako pierwszą lokalizację — podkreśla Bartłomiej Danek.

Za oceanem działa już podobny do Wizyty.pl kanadyjski Checkfront.com. M.in. dlatego Marek Borzestowski, niegdyś współtwórca Wirtualnej Polski, a obecnie partner w funduszu Giza Polish Ventures, szanse na sukces polskiej spółki ocenia ostrożnie.

— Na tym rynku jest konkurencja. Miesięczny przychód z klienta jest niewielki, więc bardzo liczy się zbudowanie dużej bazy. Orange ma duży zasięg i współpraca z nim może w tym pomóc, a na pewno nie zaszkodzi — komentuje Marek Borzestowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wizyta.pl oczarowała światowe marki