Właściciel Primarka podnosi prognozę

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2023-02-27 10:02

Associated British Foods, właściciel sieci sklepów Primark, obecnej również na polskim rynku podwyższył swoje prognozy. Zachęciły go do tego lepsze niż oczekiwano wyniki sieci odzieżowej, informuje Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Paul Hanna/Bloomberg

Wyższa projekcja ABF związana jest z powrotem konsumentów do sklepów po okresie pandemicznym, a najwyższa od kilku dekad inflacja wymusiła zmianę zachowań i zwyczajów zakupowych kierując ich w stronę budżetowych sklepów, jak w przypadku Primarka. Ten kusi systematycznymi obniżkami cen. Detalista, głównie odzieżowy odnotował rekordową sprzedaż w tygodniu przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem.

Rosnące koszty

Associated British Foods prognozuje, że w 2023 r. skorygowana marża zysku operacyjnego Primarka przekroczy poziom 8 proc. Przewiduje, że całoroczne przychody detalisty wzrosną o 16 proc. Dzięki wyższej sprzedaży i rosnącym też cenom firmie powinno udawać się niwelować wyższe koszty utrzymania.

AB Foods, który jest także właścicielem firm spożywczych, cukrowniczych i rolniczych, ocenia, że całkowity zysk za cały bieżący rok będzie zgodny z rokiem poprzednim. Wcześniej prognozował jego spadek.

Ambitne plany

Primark jest jednym z największych sprzedawców detalicznych odzieży w Europie, największym pod względem wolumenu w Wielkiej Brytanii i staje się coraz mocniej rozpoznawalną marką w Stanach Zjednoczonych. Dysponuje ponad 410 sklepami w 15 krajach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Dotychczasowe plany zakładały, że do końca 2026 r. firma otworzy 530 sklepów, w tym 60 w USA.