Wódka z Polski bije rywali w USA

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 2009-07-21 00:35

Najszybciej zwiększająca sprzedaż marka wódki w USA pochodzi z Polski. Wkrótce będzie grać w deblu.

Choć alkoholowa grupa Belvedere (Sobieski) nie ma lekkiego życia, z uwagi na wysokie zadłużenie i problemy z wierzycielami, to jednak ma dla swoich akcjonariuszy także dobre wieści. Z najnowszego rankingu brytyjskiej firmy International Wine and Spirit Record wynika, że Sobieski, jest najszybciej rosnącą marką wódki na rynku USA. IWSR podaje, że Sobieski zdołał w 2008 r. zwiększyć sprzedaż w ogarniętych kryzysem USA aż o 410 proc., z 50 tys. 9-litrowych kartonów do 255 tys.

Choć Sobieski zdołał uszczknąć kawałek rynku wielkim rywalom, to do liderów sprzedaży na rynku amerykańskim brakuje mu jeszcze wiele długości. Sam Smirnoff Red sprzedał w 2008 r. 7,2 mln kartonów wódki. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że kariera Sobieskiego na rynku USA jest krótka (dwa lata). Belvedere szacuje, że sprzedaż wódki Sobieski na rynku amerykańskim w ciągu najbliższych 3 lat może sięgnąć nawet 3 mln 9-litrowych kartonów.

Co ciekawe, w rankingu największych wódek na rynku amerykańskim brakuje słynnej Wyborowej, lecz ma to się wkrótce zmienić.

—Pernod Ricard zadecydował, że Wyborowa wróci na rynek amerykański. Mogę tylko zdradzić, że stanie się to niedługo i że będzie to mocne wejście — informuje Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa.

Więcej na temat amerykańskiego rynku znajdziesz we wtorkowym „Pulsie Biznesu”.