Przez lata pociągi PKP jeździły na trasie Warszawa — Kraków, kasując pasażerów na około 100 zł za przejazd w jedną stronę. Teraz okazuje się, że można wozić podróżnych taniej. Znacznie taniej. Od stycznia bilet do Krakowa będzie można nabyć za 35 zł w klasie drugiej (obecnie jest o 10 zł droższy), ale bez możliwości kupienia miejscówki. Bilet ze wskazaniem miejsca siedzącego przysługuje podróżnym w klasie pierwszej i będzie kosztował 55 zł (teraz 76 zł).
Należy jednak pamiętać, że chodzi o pierwszą i drugą klasę w Tanich Liniach Kolejowych (TLK), specjalnej marce pociągów ekonomicznych stworzonej przez PKP Intercity (PKP IC). Na standard "jedynek" z pociągów intercity nie należy więc liczyć.
Niemniej oferta TLK z pewnością zainteresuje wielu podróżnych, gdyż jest obecnie najtańsza na rynku. Bilet na pociągi Interregio Przewozów Regionalnych, kursujące na linii Warszawa — Kraków kosztuje 40 zł.
Od stycznia specjalna oferta TLK pojawi się jeszcze na trasie Wrocław — Przemyśl. Bilet w drugiej klasie będzie kosztował 43 zł (taniej o 13 zł niż obecnie), a w pierwszej 65 zł (obniżka z 86 zł).
Maciej Szafurski, dyrektor projektu TLK w PKP IC, tłumaczy, że przecena na tych dwóch relacjach nie ma związku z tym, że kursują na nich pociągi konkurenta.
— Wprowadzamy tańsze bilety właśnie na tych trasach, gdyż właśnie tutaj jest największe zainteresowanie pociągami w klasie ekonomicznej — mówi Maciej Szafurski.
Pytanie jednak, czy przewoźnik obniżyłby ceny biletów, gdyby na tych liniach nie pojawiły się tanie pociągi Interregio?
W ramach nowej oferty PKP IC uruchomi 14 pociągów na trasie Warszawa — Kraków — Warszawa i 40 z Wrocławia do Przemyśla i z powrotem. Maciej Szafurski zapowiada, że w przyszłym roku przecena obejmie również bilety na innych połączeniach, m.in. z Poznania do Wrocławia.

14
Tyle tanich pociągów PKP Intercity chcą uruchomić na trasie Kraków — Warszawa — Kraków...
40
...a tyle na trasie Przemyśl — Wrocław —
Przemyśl.